asp og php
Fra : nils jepsen

Dato : 30-04-03 11:40

jeg leger med lidt af hvert så :

kan man teste både asp og php på samme maskine.

( win 98.2)

venlig hilsen nils

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 30-04-03 13:56

nils jepsen skrev:
> jeg leger med lidt af hvert så :
>
> kan man teste både asp og php på samme maskine.
>
> ( win 98.2)

Yep. Du skal have en webserver. Her kan f.eks. benyttes Microsoft Personal
Webserver. Jeg tror vist den ligger på Windows 98 cd'en. Ellers kan man nok
downloade den på Microsofts hjemmeside.
Når du har installeret webserveren kan du ligge dine ASP-filer ind i mappen
C:\Inetpub\wwwroot\ hvorved de vil blive tilgængelige på adressen
http://localhost/

PHP-understøttelse kan du få ved at downloade PHP-installationen på
http://www.php.net/

Mvh. Bjarke

Fra : nils jepsen

Dato : 30-04-03 22:00

> Yep. Du skal have en webserver. Her kan f.eks. benyttes Microsoft Personal
> Webserver.

Ja den har jeg , men kan jeg køre php på den; de fleste snakker om
apache-server til php ??

nils

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 30-04-03 22:33

nils jepsen skrev:
> Ja den har jeg , men kan jeg køre php på den; de fleste snakker om
> apache-server til php ??

Jeg tror nu godt at du kan downloade PHP til den. Apache kan heller ikke
køre PHP fra starten - der skal man også downloade PHP-installationen. Så
det nemmeste er vel at køre det hele fra Personal Webserver.

Du downloader PHP på http://www.php.net/
Evt. mere specifikt:
http://www.php.net/get/php-4.3.1-installer.exe/from/a/mirror

Mvh. Bjarke