Hjælp til opstart...
Fra : Allan Ghost

Dato : 30-04-03 09:51

Jeg skal som i et tidligere indlæg i gang med at lære asp .....
men jeg har lidt svært ved at komme igang ...
Var der en som ville hjælpe mig igang (mod betaling) ???

webmaster@ghost-web-design.dk

MvH
Allan Hansen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : René Jensen

Dato : 30-04-03 10:35

Allan Ghost wrote:
> Jeg skal som i et tidligere indlæg i gang med at lære asp .....
> men jeg har lidt svært ved at komme igang ...
> Var der en som ville hjælpe mig igang (mod betaling) ???

Du kan evt. poste samme indlæg i <news:dk.opslag.stillinger> - ellers
findes der masse af materiale ude på nettet, og så kan man jo altid købe
en bog omhandlende emnet, f.eks. "Teach Yourself Active Server Pages in
24 Hours" fra Sams (ISBN: 0-672-31612-9). Mener den ligger omkring 250,-
og giver et crash-course i VBScript samt en god indgangsvinkel til ASP.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Frank Sørensen

Dato : 30-04-03 10:40

> Var der en som ville hjælpe mig igang (mod betaling) ???

Behøves ikke... synes du skal starte med den tutorial de har på html.dk den
er vildt god og alle kan være med. Det var der jeg startede

Frank Sørensen

"Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos"

Fra : Allan Ghost

Dato : 30-04-03 11:25

Frank Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
>
> "Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos"
>
> Ja jeg er oxo igang her, men aner ikke engang hvilken text editor jeg skal
bruge .... er vandt til at bruge frontpage som jeg glæder mig til at komme af
med..*S*
Det med bogen vil jeg nok gøre ..... god ide

MvH
Allan

Fra : Frank Sørensen

Dato : 30-04-03 11:56

> bruge .... er vandt til at bruge frontpage som jeg glæder mig til at komme
af
> med..*S*

Jeg bruger "1st Page 2000" den kan jeg godt li... Du skal dog lige huske at
slette en fil der hedder noget i retningen af "6 buttons from hell" den
indeholder en slags virus men aktiveres først hvis den bruges.
Ellers en herlig editor

Fra : Allan Ghost

Dato : 30-04-03 14:48

> [...]
> Mvh
> Frank Sørensen
>
> "Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos"

Ok ... godt nok .... men så vender jeg lige tilbage når jeg har lært et/det
tekst program at kende. Alt er nemt hvis man har det rigtige værktøj og ved
hvordan man skal bruge det. Jeg mangler lige et godt værktøj og hvordan man
bruger det.
I en tidligere post spurte jeg efter hvilken tekst porg man kunne anbefale.
jeg prøvede easy ASP men kunne ikke få det til at virke .. prøvede så
hjælp.... men kan så læse en Tutorials som næsten lige så lang som den jeg
skal igang med her... det var det jeg troede jeg kunne undgå.... men hvad så
må jeg jo gå den tunge vej ...eller hvad *S*

Mvh
Allan

Fra : Frank Sørensen

Dato : 30-04-03 15:07

men hvad så
> må jeg jo gå den tunge vej ...eller hvad *S*

Jeg syntes ikke vejen var så tung... Du behøver ikke læse den fra A til
B... Start med det de synes virker mest interessant og arbejd videre
derfra... Det var den måde jeg arbejde udfra

Fra : Allan Ghost

Dato : 30-04-03 15:21

> [...]
> B... Start med det de synes virker mest interessant og arbejd videre
> derfra... Det var den måde jeg arbejde udfra

Oki .... jeg prøver mig lidt frem of ser hvad der sker, du skal da have en
stor tak for hjælpen so far håber jeg kan kvittere en anden dag

Allan