socket ? i linux c/c++
Fra : Kaspers

Dato : 29-04-03 22:07

jeg har relativ styr på socket men
jeg vel gerne have mer styr på SOCKET's opbygning
jeg vel gerne en tang længere ned og se på TCP og IP laged og/eller lave sin
egen CONNECT( )

kan man se coden til CONNECT( ) "ikke .h file men .c" det er vel open sor..
det kune var fet

ps
bruger kde på linux vis ?

Fra : Igor V. Rafienko

Dato : 30-04-03 09:26

[ kasse@get2net.dk ]

[ ... ]

> jeg vel gerne en tang længere ned og se på TCP og IP laged og/eller
> lave sin egen CONNECT( )
>
> kan man se coden til CONNECT( ) "ikke .h file men .c" det er vel
> open sor.. det kune var fet

Nei, det vil neppe være fett. Det som derimot _vil_ være fett er å
lese en _skikkelig_ bok skrevet av en person som definitivt viste hva
han drev med:

@Book{unix:stevensTCP2,
author = {{Wright, Gary} and {Stevens, W. Richard}},
title = {{TCP/IP} Illustrated, Volumw 2: The Implementation},
publisher = AW,
address = {Reading, MA, USA},
pages = {1123},
year = {1995},
ISBN = {0-201-63354-X},
LCCN = {TK5105.55 .S74 1994}
}

Det kan kanskje være nyttig å ta en titt på 1. bind i verket:

@Book{unix:stevensTCP1,
author = {Stevens, W. Richard},
title = {{TCP}/{IP} Illustrated, Volume 1: The Protocols},
volume = {1},
publisher = AW,
address = {Reading, MA, USA},
pages = {xix + 576},
year = {1994},
ISBN = {0-201-63346-9},
LCCN = {TK5105.55 S74 1994}
}

"Illustrated"-serien (i motsetning til UNP-serien) konsentrerer seg om
implementasjonen av en TCP/UDP-IP stack (eller burde man kanskje si
"stacker", da Stevens poengterer forskjellene / særegenheter ved
forskjellige UNIX-aktige OS).

Som alt annet skrevet at W. R. Stevens er dette et meget gjennomført
stykke arbeid.

[ ... ]

ivr
--