vandgang
Fra : john_lundsgaard

Dato : 29-04-03 20:53

Hej Hestetosser

Nu har det regnet, og teorien skulle omsættes i praksis - I ved, det der
lille men iriterende problem med Malou, der er overbevist om, at enhver
vandpyt på mere end 10x10 cm potentielt rummer frygtelige søuhyrer der
kun lurer på at æde uskyldige heste.

I kom jo med en række gode råd om vand tilvænning, og nu skulle
teorierne leves ud.

Det startede med, at hjulsporene i vores sædvanlig galop ræse brakmark
var blevet forvandlet til vandpytter - ja ifølge Malou til bundløse
frygtindgydende oceaner.

Vi kom altså i sædvanlig fin og afslappet stil (fuld galop, en hånd på
tøjlen) da krikken får øje på verdenshavet, nu sad jeg jo højere, så jeg
havde set faren, og var forberedt på et af de her lange flade spring.
Men nej Krampen havde trænet med et nyt trick, der nærmest kan beskrives
som et sidespring. Jeg ved ikke om det så elegant ud, men jeg må
indrømme at jeg et kort øjeblik var slået ud af rytmen. Så nu skulle det
altså være nu skulle der trænes med vand.

Altså mig ned på jorden, plaske lidt i vandet, plaske lidt op på benene
af hende - jeg opnåede et overbærende blik inden hun helligede sig noget
ualmindeligt lækker græs ved siden af sporet.

Så gjorde jeg det - jeg trådte ud midt i vandpytten, for at vise hende,
at jeg ikke blev ædt.

Det fangede hendes opmærksomhed i præcis 15 sekunder, så dukkede der en
ny lækker græstot op.

Jeg kunne samtidig konstatere, at mine ridestøvler IKKE er vandtætte
((

Så gav jeg op - for denne gang, og fortsatte turen i våde fødder, en
hest der undrede sig over min opførsel, og en datter der var ved at
trille af hesten af grin.

Men jeg prøver igen gør jeg - men så bliver det altså iført store grønne
fodermester gummistøvler.

Fugtige hilsener fra John

http://www.kandu.dk/

Fra : taina

Dato : 29-04-03 21:03

"john_lundsgaard" <john_lundsgaard.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at jeg ikke blev ædt.
>
> Det fangede hendes opmærksomhed i præcis 15 sekunder, så dukkede der en

klip

Hvis du nu havde hoppet lidt op og ned, kunne du nok have holdt
opmærksomheden lidt længere...?

klip

> [...]
>
> Så gav jeg op - for denne gang, og fortsatte turen i våde fødder, en
> hest der undrede sig over min opførsel, og en datter der var ved at

klip

Forståeligt! Her sidder jeg og er ved at trille af stolen af grin...

klip

Fra : Anet

Dato : 29-04-03 21:36

> [...]
> trille af hesten af grin.
>
> Men jeg prøver igen gør jeg - men så bliver det altså iført store grønne

(klip)

Altså John, jeg er jo en venlig sjæl og vil meget gerne låne dig et par vaders til næste gang du vil forsøge dig med at demonstrere
at vandpytter er ok at hoppe i ( min søn elskede det da han var ca. 3 år gammel). Ved nærmere eftertanke så tror jeg også at jeg har
min mormors gamle skriggule regnhat med hagesnører liggende på loftet som ville passe fint til vadersne.....

Forstår godt din datter......*fnis.....*

--

~Hilsen
Annette~

Fra : john_lundsgaard

Dato : 30-04-03 14:57

"Anet" skrev d. 29-04-03 21:36 dette indlæg :

så tror jeg også at jeg har
> min mormors gamle skriggule regnhat med hagesnører liggende på loftet
som ville passe fint til vadersne.....

Hej Anette

Tusind tak for tilbuddet, det er lige det udstyr jeg mangler til at
vække - om ikke krikkens opmærksomhed, så naboernes - jeg giver dig
besked når jeg skal bruge outfittet.

Og hvem ved måske burde jeg overveje at udgive en træningsvideo *GG*

John

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim

Dato : 30-04-03 22:08

> Tusind tak for tilbuddet, det er lige det udstyr jeg mangler til at
> vække - om ikke krikkens opmærksomhed, så naboernes - jeg giver dig
> besked når jeg skal bruge outfittet.
Jeg tror vi er flere som godt vil komme og være med på en kigger, så
læg venligst besked her i grp. i go' tid )

Mvh, Kim
(Som HADER når folk quoter 49 linier og selv skriver én...)