session timeout?
Fra : Kim Emax

Dato : 29-04-03 20:11

Hey

Findes der ikke en funktion til timeout af en session? Syns ikke lige jeg
kan finde noget, der minder om det...har prøvet med
session_set_cookie_params(), men det virkede ikke... Umiddelbart ville det
være mest logisk om det var et parameter til session_start()

Hvad gør i andre?

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 30-04-03 00:42

On Tue, 29 Apr 2003 21:10:35 +0200, "Kim Emax"
<newsgroup@remove-emax.dk> wrote:

>Findes der ikke en funktion til timeout af en session?

Er det den her du tænker på?:
session.gc_maxlifetime (Default ="1440").
MVH Martin S

Fra : Kim Emax

Dato : 30-04-03 16:50

Martin Sveegaard wrote:

> Er det den her du tænker på?:
> session.gc_maxlifetime (Default ="1440").

hmm... hvordan bruger du den?

ini_set("session.gc_maxlifetime", 180);
session_start();

virker ikke, har også prøvet at sætte ini_set() ind efter session_start()

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 30-04-03 18:10

On Wed, 30 Apr 2003 17:50:18 +0200, "Kim Emax"
<newsgroup@remove-emax.dk> wrote:

>hmm... hvordan bruger du den?

hmm, det var bare et gæt jeg har ikke prøvet det. men det ser ud til
jeg gættede forkert. Jeg har fundet dette, men det var det du startede
med, så det ved jeg ikke:
$expireTime = 60*60*24*100; // 100 days
session_set_cookie_params($expireTime);

en anden mulighed skulle være:
$expiry = 60*60*24*100; // 100 days
session_start();
setcookie(session_name(), session_id(), time()+$expiry, "/");

if you can't get session_set_cookie_params to work, i recommend using
setcookie instead. (yes, you need time()+$expiry when using
setcookie.)

MVH Martin S

Fra : Kim Emax

Dato : 06-05-03 12:23

Martin Sveegaard wrote:

> hmm, det var bare et gæt jeg har ikke prøvet det. men det ser ud til
> jeg gættede forkert. Jeg har fundet dette, men det var det du startede
> [...]

session_set_cookie_params(3);
#$_SESSION[test] = "";

if(!$_SESSION[test]) {
$_SESSION[test] = "Dette er en session test: " . date("H:i:s");
print "Ingen session variabler... sætter den nu";
}
else {
print $_SESSION[test];
}

virker ikke, der er ingen timeout, $_SESSION[test] findes også en time
senere (og mit lokale ur står korrekt

> [...]
>
> if you can't get session_set_cookie_params to work, i recommend using
> setcookie instead. (yes, you need time()+$expiry when using

Jeg ville gerne undgå at bruge cookies og må indrømme at jeg ikke fatter,
der ikke er et session parameter til timeout?

Jeg prøvede så et andet eksempel fra php.net:

/* set the cache limiter to 'admin' */
if($_SESSION[set] != 1) {
session_cache_limiter('admin');
$cache_limiter = session_cache_limiter();

/* set the cache expire to 30 minutes */
session_cache_expire (300);
$cache_expire = session_cache_expire();

/* start the session */
session_start();
print $_SESSION[set] . "-1<BR>";
$_SESSION[set] = 1;
print "starting session...<BR>";
print $_SESSION[set] . "-2<BR>";
}

if($_SESSION[set]) {
echo "The cache limiter is now set to $cache_limiter<br>";
echo "The cached session pages expire after $cache_expire minutes<P>";
print $_SESSION[set] . "-3<BR>";
}

Men den printer BÅDE starting session OG the cache limiter... samt alle 3
$_SESSION[set] - sort! Kommer der ikke et godt forslag her, er jeg nødsaget
til at nuppe cookie tingen igen...