Line...
Fra : Michael Rosendahl An~

Dato : 29-04-03 17:46

Hej

Jeg har tænkt mig at anskaffe en ny og bedre line til min stang. Det jeg
havde tænkt på var at anskaffe mig Berkley Fireline...

Det skal være til fiskeri i P&T, å og måske også lidt ved kysten engang...

Hvilken diameter skal jeg vælge og hvor stærk er denne?

Evt. hvilken farve?

Mvh.
Michael

Fra : Jesper Hansen

Dato : 29-04-03 19:57

Hej Michael.
Til brug i å ville jeg ikke købe fireline. Jeg ville købe en god nylon-line
(den bedste) : SiglonV - jeg bruger den i tykkelsen 0,165 men du kan også
bruge en 0,20

Jesper

Fra : Henric

Dato : 29-04-03 22:32

> Hvilken diameter skal jeg vælge og hvor stærk er denne?
Fireline: Grå 0,17 till havsöringsfisket. Färgen kan kanske kvitta men 0,17
till haspellrullen är optimal då linan får en del stryk på vissa rev.
/H
www.henric.nu

Fra : Kim Nielsen

Dato : 30-04-03 09:00

Hej Michael

Har selv lige gjort det samme - har fisket med nylonline i 30 år - og
hoppede så på det samme projekt som dig
her i vinter.stillede også sammme spørgsmål her i nyhedsgruppen og fik en
masse velkvalificerede svar.
Det endte med at jeg købte 300 m 0,15 brudstyrke ca. 8,5 kg. - som jeg
spolede på mit Mitchell hjul og jeg er ikke blevet skuffet.
Kaster betydeligt længere end før og har meget bedre føling med agnen end
før.Dajeg fisker en del med jigs er det en
klar fordel i mange tilfældet.den er lidt anderledes at fiske med en
nylonline men man vænner sig hurtigt.til den.
PS Er lidt hårdere ved linerullen på hjulet og øjerne på stangen - men hvis
det du har er af rimmelig kvalitet af grej skulle det ikke betyde noget.
Der findes også andre superliner som f.eks DynaCable som nogle er fortalere
for -og den kom også på markedet efter Fireline og er glat i overfladen.
Fireline var den første *superline* som kom på markedet.
Men her kan jeg efter 10 fisketure her i foråret med Fireline sige at det
kun har været posetivt. Også skulle den være uforgængelig imodsætning
til nylonline -- men den koster også ca 1 kr. meteren.

Mvh. Kim

Fra : Kim Nielsen

Dato : 30-04-03 12:54

Fra : Karen og Jørn Hansen~

Dato : 01-05-03 21:30

Hej Michael.

Jeg har fisket med fireline de sidste 4 5 år og har været meget glad for
det, men for et par uger siden fik jeg spolet en 0.10 ( 14 kg)Whiplash pro
på og indtil videre er det den bedste line jeg har haft, så det er også en
mulighed.
Når jeg bruger fireline er det 0.15 på kysten og 0.17 i åerne Karup og
Gudenåen.
Knæk og bræk

Jørn Hansen