|
| Varmeapparat om læ? Fra : Torben Lund |
Dato : 29-04-03 14:18 |
|
Hej,
-er der nogle gode ideer til en prisbillig og sikker varmekilde til brug om
læ?
mvh,
Torben Lund
| |
Steffen Skov (29-04-2003)
| Kommentar Fra : Steffen Skov |
Dato : 29-04-03 15:01 |
|
uldent undertøj --
Hilsen
Steffen
Maxi 68 sælges. se billeder og udstyrsliste
http://sskov.homepage.dk/maxi/maxi.htm
remove "X" in email-adress
sskov@vip.cybercity.dk
"Torben Lund" <torbenlund@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:b8lu1k$2vq$1@sunsite.dk...
> Hej,
> -er der nogle gode ideer til en prisbillig og sikker varmekilde til brug
om
> læ?
>
> mvh,
>
> Torben Lund
>
>
| |
Claus Tersgov (29-04-2003)
| Kommentar Fra : Claus Tersgov |
Dato : 29-04-03 21:31 |
|
"Torben Lund" <torbenlund@mail.dk> skrev i en meddelelse
> -er der nogle gode ideer til en prisbillig og sikker varmekilde til brug om
> læ?
En olieovn fra 4T. Billig i brug og ganske stabil..
Claus
| |
Curt Kristiansen (30-04-2003)
| Kommentar Fra : Curt Kristiansen |
Dato : 30-04-03 21:47 |
|
Hej Torben.
En bådbyggerven skar sin kølevandsslange over og indsatte et varmeapparat
fra en Golf med indbygget blæser. På denne måde kan han få varme nede om læ,
når motoren alligevel kører.Jeg her selv påtænkt at lave en sådan
installation til efteråret, når jeg får tid. Stumperne fås hos en hugger for
en slik.
Venlig hilsen
Curt
s/y "Quetzal" - GD28
"Torben Lund" <torbenlund@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:b8lu1k$2vq$1@sunsite.dk...
> Hej,
> -er der nogle gode ideer til en prisbillig og sikker varmekilde til brug
om
> læ?
>
> mvh,
>
> Torben Lund
>
>
| |
Ellinor & Niels Otto~ (01-05-2003)
| Kommentar Fra : Ellinor & Niels Otto~ |
Dato : 01-05-03 17:43 |
|
Kære Curt,
Det lyder som en interessant løsning og jeg vil meget gerne høre fra
dig når du får det prøvet. Mit kølevand fra Bukh 20 går gennem et
omvendt u-rør lige over motoren og dernæst ned i lydpotten. Øverst i
u-et er der en udluftning gennem tyndt rør helt ude i hækken ved
udstødningsstudsen. Der lader ikke til at komme ret meget vand ud
gennem udstødningen så effekten i Golf varmeapperatet må være meget
begrænset.
Med jeg hører gerne nærmere tak !
Med sejlerhilsen,
Niels Otto
"AUK" GD28 FD
"Curt Kristiansen" <mosevej@tele2adsl.dk> wrote in message
news:b8pcff$26o$1@sunsite.dk...
> Hej Torben.
>
> En bådbyggerven skar sin kølevandsslange over og indsatte et
varmeapparat
> fra en Golf med indbygget blæser. På denne måde kan han få varme
nede om læ,
> når motoren alligevel kører.Jeg her selv påtænkt at lave en sådan
> installation til efteråret, når jeg får tid. Stumperne fås hos en
hugger for
> en slik.
>
> Venlig hilsen
> Curt
> s/y "Quetzal" - GD28
>
> "Torben Lund" <torbenlund@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:b8lu1k$2vq$1@sunsite.dk...
> > Hej,
> > -er der nogle gode ideer til en prisbillig og sikker varmekilde
til brug
> om
> > læ?
> >
> > mvh,
> >
> > Torben Lund
> >
> >
>
| |
Claus Tersgov (02-05-2003)
| Kommentar Fra : Claus Tersgov |
Dato : 02-05-03 00:08 |
|
"Ellinor & Niels Otto Wind-Jensen" <windj@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Det lyder som en interessant løsning og jeg vil meget gerne høre fra
> dig når du får det prøvet. Mit kølevand fra Bukh 20 går gennem et
> omvendt u-rør lige over motoren og dernæst ned i lydpotten. Øverst i
> u-et er der en udluftning gennem tyndt rør helt ude i hækken ved
> udstødningsstudsen. Der lader ikke til at komme ret meget vand ud
> gennem udstødningen så effekten i Golf varmeapperatet må være meget
> begrænset.
Hvis din motor er saltvandskølet, kan det ikke lade sig gøre. Man kan kun gøre
det, hvis motoren er ferskvandskølet, da man sætter apparatet ind i kølevands
cirkulationen.
Claus
| |
jetp (02-05-2003)
| Kommentar Fra : jetp |
Dato : 02-05-03 07:41 |
|
"Claus Tersgov" <clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:b8s9b1$mfo$1@news.cybercity.dk...
> Hvis din motor er saltvandskølet, kan det ikke lade sig gøre. Man kan kun
gøre
> det, hvis motoren er ferskvandskølet, da man sætter apparatet ind i
kølevands
> cirkulationen.
Findes der nogle eksempler på nettet, der illustrerer, hvordan man forbinder
den slags til kølesystemet i en ferskvandskølet motor. Det kan også være
varmtvandsbeholder ...
Skal det køre parallelt med motorens eget kølesystem, eller skal man
indskyde f.eks. varmtvandsbeholderen i systemet, så man lader kølevandet
køre omvejen igennem denne varmeveksler?
Mvh Jens, Randers
| |
Curt Kristiansen (02-05-2003)
| Kommentar Fra : Curt Kristiansen |
Dato : 02-05-03 13:28 |
|
Hej gruppe.
Det er naturligvis som Claus allerede har skrevet kun hvis man har en
ferskvandskølet motor at systemet kan lade sig gøre, da varmeapparatet
ellers tærer hurtigere end du kan nå at sige ...
Varmeapparatet eller varmtvandsbeholderen indskydes blot i systemet, så
vandet også kører en tur her igennem. Systemet er blevet afprøvet på en tur
herfra og til Gibraltar og retur uden problemer. Det er jo måden man også
får varmen på i den firhjulede, så et er velafprøvet om jeg så må sige.
Curt
"Quetzal" - GD28
"jetp" <jetpFJERN@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:b8t47s$g2r$1@sunsite.dk...
>
> "Claus Tersgov" <clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:b8s9b1$mfo$1@news.cybercity.dk...
>
> > Hvis din motor er saltvandskølet, kan det ikke lade sig gøre. Man kan
kun
> gøre
> > det, hvis motoren er ferskvandskølet, da man sætter apparatet ind i
> kølevands
> > cirkulationen.
>
> Findes der nogle eksempler på nettet, der illustrerer, hvordan man
forbinder
> den slags til kølesystemet i en ferskvandskølet motor. Det kan også være
> varmtvandsbeholder ...
> Skal det køre parallelt med motorens eget kølesystem, eller skal man
> indskyde f.eks. varmtvandsbeholderen i systemet, så man lader kølevandet
> køre omvejen igennem denne varmeveksler?
>
> Mvh Jens, Randers
>
>
| |
PB (03-05-2003)
| Kommentar Fra : PB |
Dato : 03-05-03 21:26 |
|
Det rigtigste vil nok være at lave et udtag, der er termostatstyret
ligesom motorens egen køler. Brug en lidt koldere termostat, så dit
varmeapparat overtager kølingen til det evt. ikke er nok mere, så hvis
temperaturen stiger yderligere, åbner den nuværende termostat til
motorens egen køling. Har du så ikke åbnet for varmen, virker alt som
nu.
Det må nærmest betegnes som parallelt med det nuværende system.
hilsen Peter
On Fri, 2 May 2003 08:40:50 +0200, "jetp" <jetpFJERN@post7.tele.dk>
wrote:
>
>"Claus Tersgov" <clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>news:b8s9b1$mfo$1@news.cybercity.dk...
>
>> Hvis din motor er saltvandskølet, kan det ikke lade sig gøre. Man kan kun
>gøre
>> det, hvis motoren er ferskvandskølet, da man sætter apparatet ind i
>kølevands
>> cirkulationen.
>
>Findes der nogle eksempler på nettet, der illustrerer, hvordan man forbinder
>den slags til kølesystemet i en ferskvandskølet motor. Det kan også være
>varmtvandsbeholder ...
>Skal det køre parallelt med motorens eget kølesystem, eller skal man
>indskyde f.eks. varmtvandsbeholderen i systemet, så man lader kølevandet
>køre omvejen igennem denne varmeveksler?
>
>Mvh Jens, Randers
>
>
| |
|
|