Provinsforsikring A/S (langt)
Fra : Anja R.

Dato : 29-04-03 13:49

Blot en advarsel mod Alm. Brand - Provinsforsikring A/S...

Jeg indsendt udfyldt skadesanmeldelse, på hvilken jeg havde fasthæftet
den originale kvittering fra den skadede genstand (et par splinternye
ekko sko), med en papirklips.

Derpå modtog jeg en bekræftelse på modtagelsen af skadesanmeldelsen,
samt et krav om indsendelse af de ødelagte sko samt den originale
kvittering på skoene.

Jeg kontaktede Provinsforsikring A/S, hvor jeg fik den besked, at de da
aldrig havde modtage den pågældende kvittering!

Eftersom jeg ikke havde skoene fik jeg besked på, at skoenes
forhenværende ejermand skulle henvende sig i den forretning hvor han
havde købt skoene.

Da skoene som sagt var splinternye, og ikke ligefrem de billigste på
markedet, var der en god chance for, at de kunne huske ham, og dermed
udstede en ny kvittering på de pågældende sko.

Denne nye kvittering blev efterfølgende indsendt til Provinsforsikring
A/S, hvorefter jeg modtog erstatning for de ødelagte sko: 550 Kr.
(Skoenes pris: 1200 Kr.!!!)

Begrundelse for den begrænsede dækning lød, at jeg ikke kunne fremvise
hverken de ødelagte sko, eller den originale kvittering!

Denne fejl kostede mig 650 Kr.

Venlig hilsen

Anja R.

--
Se mine hunde på:
http://home19.inet.tele.dk/japanese/

Fra : BN

Dato : 29-04-03 16:46

"Anja R." <SPAM_NEJTAK_a_runge@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Blot en advarsel mod Alm. Brand - Provinsforsikring A/S...

Hvorfor ligefrem en advarsel?

Hvad så med de andre forsikringsselskaber?

Det er da logisk, at forsikringsselskabet vil se de ødelagte sko. Personligt
kopierer jeg altid det som jeg sender ind som bevismaterialer, som f.eks.
timesedler når jeg har været på arbejde, da jeg herved er sikret, hvis der
skulle ske en fejl

Hilsen BN

Fra : Anja R.

Dato : 29-04-03 17:39

> Det er da logisk, at forsikringsselskabet vil se de ødelagte sko.

Vi havde forinden henvendt os i forretningen hvor skoene var købt, denne
indsendte skoene til reparation, hvorefter vi fik besked på at de ikke
kunne laves. Derfor havde vi ikke skoene.
Vi fik dog et bevis på at skoene ikke kunne laves.

> Personligt kopierer jeg altid det som jeg sender ind som
> bevismaterialer, som f.eks. timesedler når jeg har været på arbejde,
> da jeg herved er sikret, hvis der skulle ske en fejl

Problemet var at de ville se den originale kvittering, hvilken jeg jo af
gode grunde ikke havde, da den jo var forsvundet hos dem

Det jeg blev gal over var
1) at jeg syntes det er meget uproffesionelt at kvitteringen forsvandt
hos dem, selvom den var fasthæftet skadesanmeldelsen.

2) De nægtede ethvert kendskab til kvitteringen, hvilket er lig med at
beskylde mig for at lyve om at have indsendt denne.
Kunne de ikke bare have erkendt at den *muligvis* godt kunne være
forsvundet hos dem, istedet for promte at afvise det? (jeg ved jo at den
har været der da de åbnede brevet... det skal lige siges at jeg er 100%
sikker på at den var vedlagt, da både min kæreste og skoenes ejermand så
det)

3) Telefonisk aftale om, at fremskaffe et nyt bevis for købet, og som
damen i telefonen så fint sagde "så skulle der ikke være nogen
problemer"...
At skoenes ejermand senere fremskaffede en ny (håndskrevet) kvittering
på skoene, havde åbentbart intet at sige alligevel...

4) Begrundelsen for denne begrænsede dækning var, at jeg hverken kunne
fremvise skoene (jeg havde en erklæring på, at de ikke kunne laves)
*eller* den originale kvittering - hvilken jo var forsvundet hos dem

Er jeg helt galt på den?

Venlig hilsen
Anja

Fra : BN

Dato : 29-04-03 18:01

Hej Anja

Jeg kan godt forstå, at du er lidt harm over det.

Men, jeg kan ikke forstå, at skobutikken ikke tilbageleverede de ødelagte
sko til jer, eller om ikke andet, så i det mindste have spurgt jer om I var
interesserede i at få udleveret skoene igen???

Hilsen BN, som godt ved, at du ikke svare på spørgsmålet...

Fra : BN

Dato : 29-04-03 18:41

Rettelse:

Hilsen BN, som godt ved, at du ikke svare på spørgsmålet...

Det skulle have stået: Hilsen BN, som godt ved, at du ikke kan svare på
spørgsmålet...

Hilsen BN

Fra : Magnus Jansen

Dato : 29-04-03 19:11

"Anja R." <SPAM_NEJTAK_a_runge@mail.dk> wrote in message

> [...]
> fremvise skoene (jeg havde en erklæring på, at de ikke kunne laves)
> *eller* den originale kvittering - hvilken jo var forsvundet hos dem

Nej jeg ville sgu osse ha faret i flint hvis det var mig.
Magnus

Fra : Søren Voigt

Dato : 29-04-03 19:03

"Anja R." <SPAM_NEJTAK_a_runge@mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej Anja R.

Jeg forstår godt din frustration, men dette er en hundegruppe.

Klag til ombudsmanden eller skriv et læserbrev. Prøv evt. dk.forbruger

/SV

Fra : Anja R.

Dato : 29-04-03 19:33

Søren Voigt wrote:
> [...]
>
> Jeg forstår godt din frustration, men dette er en hundegruppe.
>
> Klag til ombudsmanden eller skriv et læserbrev. Prøv evt. dk.forbruger

Jeg beklager meget hvis mit indlæg ikke hører hjemme i denne gruppe.
Ville bare dele min oplevelse med jer.

Anja

Fra : Karina og Christian

Dato : 29-04-03 20:05

"Søren Voigt" <soren_voigt_fjerndette@hotmail.com> wrote in message
[klip]

> Klag til ombudsmanden eller skriv et læserbrev. Prøv evt. dk.forbruger

Ombudsmanden? Nej vel?

Men ellers enig. Forbrugergruppen er nok rette forum.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-04-03 17:18

Hej Anja

Det er sådan set ligegyldigt, hvilket selskab du vælger. Det sker i dem
alle. Det er lige som om, at det gælder om at skabe så meget bajads som
muligt. Nu gælder dette ikke en hundeforsikring, men en fritids ulykkes
forsikring, hvor de så ville have en helbreds erklæring. Nå ja jeg ved sgu
ikke, jeg har lidt svært ved at udfylde sådan en, for altså helt ærligt,
hvordan er mit helbred. Efter adskillige skrivelser, for denne var altså
vigtig, så kommer agenten selv, og udfylder den , det sjove er, han
glemmer den, når han går, men jeg har ikke hørt fra dem siden .

M.V.H.....Benny..