PhP gæstebog driller
Fra : Adam T

Dato : 29-04-03 13:03

Jeg (ny i PhP) har forsøgt mig med at tilrette en PhP gæstebog (ud fra et
eksisterende script). Alt gik fint undtagen "delete" -funktionen i admin
modulet. Da jeg så manuelt prøvede at fjerne indholdet i databasen
(.inc -filen) og uploade en tom .inc-fil, fik jeg en del warnings (test selv
http://www.toensberg.com/luboahut).

De pågældende linier der listes indeholder:

lib.php:
*******
122 $openFile = fopen($fileName,"w+");
123 fwrite($openFile,$fileData);
124 fwrite($openFile,$oldData);
125 fclose($openFile);

write.php:
*********
33 Header("Location: index.php");exit;

Jeg har en idé om, at der er lavet en temporær fil på serveren et sted - og
at jeg skal slette den fil på serveren - men da jeg ikke har adgang til
filer hvis navn starter med punktum, er jeg nødt til at vide præcis hvilken
fil jeg skal slette og så gøre det "i blinde".

Håber I kan hjælpe med filnavnet eller en metode.

mvh/Adam

---

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 29-04-03 14:47

On Tue, 29 Apr 2003 14:02:38 +0200, "Adam T" <nothanks@nospam.com>
wrote:

> [...]
>fil jeg skal slette og så gøre det "i blinde".
>
>Håber I kan hjælpe med filnavnet eller en metode.

Du kan prøve at skrive: Options +Indexes
i en .htaccess fil i den pågældende mappe, så skulle du få listet
indholdet når du tilgår mappen fra din browser.
MVH Martin S

Fra : Adam T

Dato : 29-04-03 15:03

"Martin Sveegaard" <sveegaard@tdcadslFJERN:DETTE.dk> wrote in message

> Du kan prøve at skrive: Options +Indexes
> i en .htaccess fil i den pågældende mappe, så skulle du få listet
> indholdet når du tilgår mappen fra din browser.
> MVH Martin S

Tak - men jeg er ret ny i PhP: jeg forstår ikke hvad du mener med "tilgår
mappen fra din browser": - skal jeg:

Oprette en fil hvori jeg har skrevet "Options +Indexes" i og gemt som
".htaccess", og så uploaded med ftp til mappen, og så i en browser kalde
denne fil? Det giver bare en tom siden med teksten "Options +Indexes".

Jeg bruger et alm. ftp program til at se indholdet af mappen på serveren -
og kan ikke se filer, der begynder med punktum

mvh/Adam

---

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 29-04-03 20:04

On Tue, 29 Apr 2003 16:02:40 +0200, "Adam T" <nothanks@nospam.com>
wrote:

>Oprette en fil hvori jeg har skrevet "Options +Indexes" i og gemt som
>".htaccess", og så uploaded med ftp til mappen, og så i en browser kalde
>denne fil? Det giver bare en tom siden med teksten "Options +Indexes".

Næ, jeg mente bare gå til den mappe (ikke til selve filen). Men du får
jo alligevel ikke listet filer der starter med punktum, så det var en
dum idé. Men dit ftp-program burde da osse kunne liste alle filer,
ellers skulle du måske overveje at finde et andet.
MVH Martin S

Fra : Adam T

Dato : 30-04-03 10:03

> [...]
> dum idé. Men dit ftp-program burde da osse kunne liste alle filer,
> ellers skulle du måske overveje at finde et andet.

Jeg bruger WS FTP LE og kan ikke finde ud af at slå "vis alle filer" til
(hvis man overhovedet kan. Min udbyder oplyser at jeg har rettigheder til at
se alle filer

---

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 30-04-03 13:16

On Wed, 30 Apr 2003 11:03:10 +0200, "Adam T" <nothanks@nospam.com>
wrote:

>Jeg bruger WS FTP LE og kan ikke finde ud af at slå "vis alle filer" til
>(hvis man overhovedet kan. Min udbyder oplyser at jeg har rettigheder til at
>se alle filer.

Kender den ikke, men du ku' da prøve:
http://www.smartftp.com/
Så kan det næsten ikke blive nemmere.
MVH Martin S

Fra : Adam T

Dato : 30-04-03 10:03

Fra : Christian Joergensen

Dato : 29-04-03 16:33

On Tue, 29 Apr 2003 14:02:38 +0200, Adam T wrote:

> [...]
> admin modulet. Da jeg så manuelt prøvede at fjerne indholdet i databasen
> (.inc -filen) og uploade en tom .inc-fil, fik jeg en del warnings (test

Gør dig selv den tjeneste at skrive PHP som PHP og ikke 'PhP'. Det
irriterer mig (og sandsynligvis andre) grænseløst når nogen gør det

Det er kun ment som en hjælp og ikke noget personligt

--
Christian Jørgensen | Use the Source, Luke!
http://www.razor.dk |

Fra : Sparre

Dato : 29-04-03 18:56

"Christian Joergensen" <mail@phpguru.dk> wrote in message
> [...]

> irriterer mig (og sandsynligvis andre) grænseløst når nogen gør det
>
> Det er kun ment som en hjælp og ikke noget personligt

jo man kan jo ligesågodt lære det fra starten

--
SparreZ
http://sparrez.dk