javascript: window-problem
Fra : Trine Banke Brennech~

Dato : 29-04-03 11:28

Jeg har et problem med vinduer i JavaScript:
Jeg har eet vindue, vin1, som åbner vinduet vin2, som åbner vinduet vin3.
Herefter skal man kunne referere fra vin2 til vin1, og der kan jeg ikke
længere bruge opener.document, hvilket jeg går ud fra skyldes, at vin2 blev
til opener, da jeg åbnede vin3.

Jeg troede så at man kunne referere til vin1.document i stedet, men får da
beskeden, at vin1 ikke er defineret. I vin1 har jeg skrevet
window.name="vin1";
- burde det ikke kunne gøre tricket eller er jeg generelt helt ude i hampen
med det her JavaScript-sjov?

Jeg håber, nogen vil/kan hjælpe.

Med venlig hilsen
Trine Brenneche

Fra : Kim Jakobsen

Dato : 29-04-03 14:06

Jeg har ikke prøvet dette, men kan du ikke kalde opener.opener.

Kim

Fra : Trine Banke Brennech~

Dato : 29-04-03 17:37

"Kim Jakobsen" <kjkNO@SPAMcarlbro.dk> skrev

> Jeg har ikke prøvet dette, men kan du ikke kalde opener.opener.

Selvom den skulle virke, er mit problem også, at det ikke er _hver_ gang,
vin3 bliver åbnet. Derfor er det nok bedst at kunne referere direkte til et
bestemt vindue.

Mvh Trine

Fra : Ryan

Dato : 29-04-03 19:53

> [...]
> vin3 bliver åbnet. Derfor er det nok bedst at kunne referere direkte til

Prøv at kigge på tråden med emnet "try/catch problem".
Måske du kunne undersøge hvorvidt opener.opener eksistere, og hvis den ikke
eksistere, så skulle opener jo virke.

--
Ryan

Fra : Chrisser

Dato : 30-04-03 07:22

Ryan wrote:

> Prøv at kigge på tråden med emnet "try/catch problem".
> Måske du kunne undersøge hvorvidt opener.opener eksistere, og hvis
> den ikke eksistere, så skulle opener jo virke.

Det fik jeg ikke så meget ud af, måske er det mit miljø men jeg får stadig
fejl - bare på testen nu. Så jeg er ved at finde ud af at gøre noget helt
andet.
Men hvis du vil have en reference til det første vindue, så prøv med
window.top - den vil give dig det "øverste vindue" i hierakiet - det går jeg
ud fra at vin1 er. Den kan altså bruges fra et hvilket som helst vindue der
er åbnet med window.open også selv om det er i "andet led". ( svært at
forklare uden at kunne tegne

Chrisser

Fra : Trine Banke Brennech~

Dato : 30-04-03 10:09

"Chrisser" <cbj@egdatainform.dk> skrev

Det lyder ellers som en ok idé, men jeg endte med at vælge at bruge cookies
i stedet, da det viste sig, at evt. endnu flere vinduer ville blive åbnet i
mellemtiden, så det var umuligt at holde styr på, hvor mange
opener.opener.opener man skulle have
Desuden, der, hvor det var nødvendigt, kaldte jeg fra vin2
window.open-funktionen fra vin1 for at åbne vin3; således var det stadig
vin1 der var opener til vin3.

Men tak for hjælpen

Med venlig hilsen
Trine Banke Brenneche