database
Fra : Peter

Dato : 29-04-03 10:27

okei - for første gang skal jeg til at rode mig ud i database da jeg lissom
mener at txt-filer er en lidt primitiv form for tekst-lagring.

Jeg vil ikke sige at jeg har arbejdet i databaser helt vildt meget men har
arbejdet med Access i Visual BASIC-programmering og jeg syntes det var
forholdsvist let nok.
Er det slet ikke muligt at arbejde med Access-db i Flash - det lader
ihvertfald ikke til at være tilfældet. Om ikke andet bliver jeg nødt til at
gribe i det andet gejl der findes og hvis der skulle være en tutorials som
ville være relevant til en nybegynder i database-snask og Flash læser jeg
den gerne =)

Hilsen fra Peter

Fra : Peo

Dato : 29-04-03 14:07

Flash er ligeglad med hvilken database du bruger.

Det du har brug for er noget såkald middleware - F.eks. noget asp eller php som klarer den
egentlige forbindelse til databasen, og derefter udskriver resultatet til flash i en lang
teksstreng der er formateret som dine tidligere tekst-filer.

Mere er der ikke til det.

/peo

Fra : Peter

Dato : 29-04-03 23:55

[CUT]
> [...]
flash i en lang
> teksstreng der er formateret som dine tidligere tekst-filer.

[CUT]

Okei... gider du linke til en tut eller komme med et simpelt hjemmelavet
eks... databasen er ligegyldig - jeg skal bare se hvordan du bruger Flash
sammen med mellem-manden (PHP eller ASP-scriptet)

Hilsen fra Peter der lige er blevet oplyst om noget han ikke vidste =)

Fra : Peo

Dato : 30-04-03 10:16

se denne tråd for et pratisk eksempel på hvordan Flash og Asp kombineres:

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=b8ld1r%24nlf%241%40forums.macro
media.com&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Dget%252Burl%252Bto%252Basp%252Bpage%2Bgroup:macromedia
..flash.*%26hl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26group%3Dmacromedia.flash.*%26selm%3Db8ld1r%2524n
lf%25241%2540forums.macromedia.com%26rnum%3D1

/peo

Fra : Peter

Dato : 30-04-03 11:07

"Peo" <michpeo@msn.com> wrote in message
> [...]
3Db8ld1r%2524n
> lf%25241%2540forums.macromedia.com%26rnum%3D1

Mange tak, tusind tak, tik tak

Hilsen fra Peter