Gummilagen
Fra : Uffe Holst

Dato : 28-04-03 23:17

Hej,

Jeg har indimellem min kusine på besøg, og så sover hun jo på sofaen.
Desværre er hun ikke altid helt tæt, og jeg vil egentlig gerne undgå,
at min sofa bliver gennemvædet af urin. Hidtil har rullemadrassen kun
nået at blive en lille smule våd, men det kan jo være, at rullemadrassen
ikke er nok næste gang.

Og så er svaret vel en form for lagen af plastik eller gummi, som jeg
kan lægge under rullemadrassen.

Men hvor køber man et sådant gummilagen henne?

Denne besked er postet i både dk.forbruger og i dk.familie.barn, efter
som produktet godt kunne tænkes anvendt af en del børnefamilier. Sæt
selv en passende FUT.

--
Uffe Holst

Fra : Bo Warming

Dato : 29-04-03 04:22

> Og så er svaret vel en form for lagen af plastik eller gummi, som jeg
kan lægge under rullemadrassen.

Du mener over madrassen?

> Men hvor køber man et sådant gummilagen henne?

Forleden købte jeg i malingbutik tildækningsplastfolie for 25 kr nok til at
dække ti dobbeltsenge

Fra : Uffe Holst

Dato : 29-04-03 08:39

In an article of 29 Apr 2003 Bo Warming wrote:

> Du mener over madrassen?

Næh,jeg mener under rullemadressen. Er rækkefølgen: sofa / rullemadras /
gummilagen / alm. lagen / tissetrængende pige, så vil jeg være bange for,
at urinet løber lige så stille hen ad gummilagnet og ind i ryglænet på
min sofa, og jeg er lige så lidt interesseret i, at ryglænet bliver
uringennemvædet, som jeg er i, at hynderne bliver det.

Derfor rækkefølgen: sofa / gummilagen / rullemadras / alm. lagen /
tissetrængende pige, for så når urinet næppe længere end til
rullemadrassen, og den kan vaskes.

> Forleden købte jeg i malingbutik tildækningsplastfolie for 25 kr nok til at
> dække ti dobbeltsenge

Det var selvfølgelig også en mulighed.

--
Uffe Holst

Fra : Bo Warming

Dato : 29-04-03 12:26

"Uffe Holst" <uffe@eremitage.dk> wrote in message

> [...]

rullemadrassen, og den kan vaskes.

> Forleden købte jeg i malingbutik tildækningsplastfolie for 25 kr nok til

BW: Er der ikke en farvehandel i nærheden, så har alle supermarkeder sorte
affaldssække, ti for en tier, og sprættes den op, dækker den rigelig under
et barn.

Jeg er så gammeldags så jeg troede at madras/hynde/andet tøj skulle
beskyttes, så ikke der blev mere vask end at tøjbleer hver dag.

Hvis der er plads i vaskemaskinen og den kører daglig, er det vel intet
problem.
Hvis ikke, ville jeg under lagnet lægge udbredte aviser og så plastfolie.
Aviserne suger nemt det hele og er de uden folder, generes barnet ikke af
det.

Ordet "gummilagen" har en ubehagelig karakter, ligesom gummicelle - men ord
er jo kun ord.
--
Uffe Holst

Fra : Uffe Holst

Dato : 29-04-03 12:56

In an article of 29 Apr 2003 Bo Warming wrote:

> Jeg er så gammeldags så jeg troede at madras/hynde/andet tøj skulle
> beskyttes, så ikke der blev mere vask end at tøjbleer hver dag.

Det eneste, der skal beskyttes, er min sofa. Resten kan vaskes. Og der
er nu ikke nogen tøjbleer at vaske. Det er gode nymodens engangsbleer.

> Hvis der er plads i vaskemaskinen og den kører daglig, er det vel intet
> problem.

Nu har jeg hended jo kun på besøg lejlighedsvis, og det sker ikke hver
aften.

--
Uffe Holst

Fra : 5750 giller

Dato : 29-04-03 05:33

"Uffe Holst" <uffe@eremitage.dk> skrev i en meddelelse

[...]

hej Uffe
inden du begynder at bruge plastik til din kusine så prøv at forestille dig
at ligge på det selv,
når det er tørt så glider lagnet rundt på plastiken og når det bliver vådt
så samler tisset sig lige der hvor du ligger med rumpen,
leg vil love dig det er ikke nogen rar fornemmelse.
I stedet for vil jeg foreslå dig og andre at købe en luftmadras ( skal være
stof betrukket ) eller bruge den du måske i forvejen har, sådan en har 2
sider del den på midten sådan du hat 2 enkelte sider, den går det når den
bliver våd at det flyder ud det giver en meget rare fornemmelse, og så er
den lige til at smide i vaskemaskinen sammen med det andet våde sengetøj.
håber du kan /vil bruge mit forslag.
Med venlig Hilsen
Gilbert
" der har været vådligger til jeg var 18, så jeg ved hvad jeg taler om "
" og mener at dem der lader folk ligge våde på en sort sæk, burde tvinges
til at sove i et badekar fyldt med vand "

--
( . ) ( . )
^

Fra : Uffe Holst

Dato : 29-04-03 08:44

In an article of 29 Apr 2003 5750 giller wrote:

> [...]
> så samler tisset sig lige der hvor du ligger med rumpen,
> leg vil love dig det er ikke nogen rar fornemmelse.

Det er også derfor, at jeg vil lægge gummilaget UNDER rullemadrassen.

Mængderne af urin er nok også begrænset, eftersom hun i forvejen bruger
ble, men det er ikke altid, at urinindholdelseskapaciteten af
inkontinensproduktet er tilstrækkelig til en hel nat.

> " der har været vådligger til jeg var 18, så jeg ved hvad jeg taler om "
> " og mener at dem der lader folk ligge våde på en sort sæk, burde tvinges
> til at sove i et badekar fyldt med vand "

Det kan jeg bestemt godt følge dig i. Den unge dame her er dog selv
fuldstændig ligeglad om bleen er våd eller ej. Det rager hende en papand.

--
Uffe Holst

Fra : Musen

Dato : 29-04-03 07:19

Hej Uffe
I de fleste børneudstyrsforretninger (Babysam, Kærebørn osv.) har de
stiklagner, som er plastik beklædt med frotte´. Det er ikke ubehageligt at
ligge på, og glider ikke så meget, hvis man lægger et almindeligt lagen
udeover. Man kan også ligge det helt ned under rullemadrassen, så er jeg
næsten sikker på, at din kusine slet ikke bemærker at det er der.
God fornøjelse
Venlig hilsen Mia

Fra : Kathrine

Dato : 29-04-03 07:43

"Uffe Holst" skrev:

< Og så er svaret vel en form for lagen af plastik eller gummi, som
jeg
< kan lægge under rullemadrassen.

Jysk Sengetøjslager har frotté med plastik i metermål til en rimelig
penge - mener at det er 50,- pr. meter.
Selv har jeg investeret i en tynd rullemadras med plastik underlag fra
samme sted til ca. 100 kr.
--
Kat
---

Fra : Uffe Holst

Dato : 29-04-03 08:45

In an article of 29 Apr 2003 Kathrine wrote:

> Jysk Sengetøjslager har frotté med plastik i metermål til en rimelig
> penge - mener at det er 50,- pr. meter.

Det lyder som om, vi skal en tur forbi Jysk Sengetøjslager.

Tak for hjælpen.

--
Uffe Holst

Fra : Iben Holst

Dato : 29-04-03 09:02

> Jysk Sengetøjslager har frotté med plastik i metermål til en rimelig
> penge - mener at det er 50,- pr. meter.

Jeg kan ikke huske om det var i Jydsk Sengetøjslager vi købte vores, men det
lyder som det samme. Jeg bruger et stykke under min baby og migselv i min
seng, så madrassen er beskyttet mod at jeg ind imellem oversvømmer med mælk
og beskyttet mod gylp under/efter amning...
Min søn havde det også under sit lagen i overgangen til at ligge uden ble.

Iben

Fra : "-->Rasmussen

Dato : 29-04-03 08:46

Har selv købt en 1 meter hos Jyske sengetøjslager til kun 39,95 kr.. Den har
været i vasket, den er velholdt... Den kan jeg anbefalde dig at købe den i
Jysk Sengetøjslager.. For den kan du få til din ønske størrelse.. Men hos
babyfortening er den lidt dyrt og lidt mindre..

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-03 12:32

www.VoksenBleer.dk
--
Vh
Viggo

Fra : Lene Pedersen

Dato : 08-05-03 12:37

Hejsa.

Der er den mulighed at du køber et rigtigt gummilagen i diverse
babyforretninger (Babysam) eller lign. Jeg har gjort det til min store knægt
at jeg har brugt én af de store plastiksække som man ind imellem får varer i
hos BR eller hos Jydsk Sengetøjslager, og sprættet den op i begge ender og
trukket ud over en alm. skumgummimadras. Dog vil jeg lige tilføje, at barnet
nok vil føle en smule kulde, da der er plastik lige under lagnet i stedet
for skumgummimadrassen. Har din niece ikke mulighed for at ligge på gulvet
på en madras fremfor i sofaen ??

Fra : Christian Nedergaard

Dato : 09-05-03 12:23

> Men hvor køber man et sådant gummilagen henne?

Man kan købe et såkaldt vådliggerlagen i Jysk i metermål
mvh Christian