Er disse bøger forældede??
Fra : Mikkel Loennerup Chr~

Dato : 28-04-03 20:09

Hej Gruppe

Jeg har fået et par C++ bøger foræret..
Er disse helt forældede, eller hvad? er der lavet meget om på C++ siden da..
Bare så man ikke holder sig til noget forkert og forældet.

Bjarne Stroustrup
The C++ programming language (second edition) 1993.

Herbert Schildt
Turbo C/C++ - The Complete Reference (second edition) 1992.

Mvh. Mikkel

Fra : Mads Jensen

Dato : 28-04-03 20:42

Hej

> Jeg har fået et par C++ bøger foræret..
> Er disse helt forældede, eller hvad? er der lavet meget om på C++ siden
da..
> Bare så man ikke holder sig til noget forkert og forældet.
Efter hvad jeg har hørt er der lavet nye standarder siden hen.
Prøvede lige Borlands gratis compiler, og den så ret håbløs ud.

> Bjarne Stroustrup
> The C++ programming language (second edition) 1993.
Find Special edition eller 3. edition.

> Herbert Schildt
> Turbo C/C++ - The Complete Reference (second edition) 1992.
Kender jeg ikke, ser ud til at være outdated!

Har hørt meget positivt om "Accelerated C++" til gengæld. Har den dog ikke
selv

mvh.
Mads
--
Mads Jensen
http://www.ddfr.dk Dansk Donaldist-Forening

Fra : Mogens Hansen

Dato : 28-04-03 21:35

"Mads Jensen" <astrup_jensen.NOSPAM@hotmail.com> wrote

[8<8<8<]
> Prøvede lige Borlands gratis compiler, og den så ret håbløs ud.

Hvad prøvede du, som var håbløst ?
Selvom den ikke længere er på forkant med udviklingen, er det min erfaring
der er et pænt stykke ned til håbløs.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Rasmus Ladekjær Pede~

Dato : 06-05-03 16:49

> Prøvede lige Borlands gratis compiler, og den så ret håbløs ud.

Av, det var ikke godt. Det er den eneste kompiler jeg har.
Jeg her så småt ved at lære C++ (har lånt Accerlerted C++).
Skal jeg have fat i en anden kompiler, hvis ja, hvilken?

--
mvh Rasmus

Fra : Mogens Hansen

Dato : 06-05-03 20:39

"Rasmus Ladekjær Pedersen" <ilmabg@hotmail.com> wrote

> Av, det var ikke godt.

Men heldigvis heller ikke rigtigt.
Jeg spurgte her på gruppen den 28. april hvad han havde haft af problemer,
men har ikke set noget svar.

> Det er den eneste kompiler jeg har.

Så brug den.

> Jeg her så småt ved at lære C++ (har lånt Accerlerted C++).

Godt.

> Skal jeg have fat i en anden kompiler, hvis ja, hvilken?

Du skal ikke nødvendigvis få fat på en anden compiler.

Borland compileren (jeg antager at det er den gratis V5.5 kommando-linie
compiler) fungerer glimrende i forbindelse med eksempler og opgaver i
Accelerated C++.

Der er ét simpelt problem i eksemplerne, og det har jeg løst.
Du kan fra www.acceleratedcpp.com downloade en zip-fil med source-kode til
eksemplerne (ikke opgave løsninger) og make-filer til Borland C++
(make-filerne har jeg lavet).

I de senere versioner (C++Builder V6.0.x) er der ingen problemer med
eksemplerne (omend den ene workaround ikke skader).
Hvis du vil bruge Borland Kylix på Linux er der ét problem, der går igen et
par steder. Det er dog ikke klart om problemet ligger i eksempelkoden eller
i Kylix.

Hvis du vil bruge en anden compiler er gcc V3.x glimrende.
Hvis du vil bruge Microsoft compilere er Visual C++.NET og Visual C++.NET
2003 glimrende (men undgå Visual C++ V6.0 og tidligere - det giver
udnødvendigt mange problemer med eksemplerne).
Du kan også bruge Intel C++ compilerne.

Egentlig spiller det ikke den store rolle hvilken compiler du bruger, bare
den er relativt ny (fra efter ca. 1999).

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Rasmus Ladekjær Pede~

Dato : 08-05-03 20:03

"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> wrote in message
> Så brug den.

Mange tak for svaret.

--
Mvh Rasmus

Fra : Mogens Hansen

Dato : 28-04-03 21:33

"Mikkel Loennerup Christensen" <mlch00_NOSPAM_@control.auc.dk> wrote

> Jeg har fået et par C++ bøger foræret..
> Er disse helt forældede, eller hvad? er der lavet meget om på C++ siden
da..

Der er sket temmeligt meget med C++ de seneste 10 år.
Både med sproget, standard biblioteket og ikke mindst erfaring om hvordan
man bruger C++.
C++ Standarden blev standardiseret i 1998 - det er væsentligt.
Der findes bøger om C++ fra før 1998 som stadig er nyttige, men det er mere
brugen af sproget end beskrivelse af sproget der i disse bøger er nyttige.

> Bjarne Stroustrup
> The C++ programming language (second edition) 1993.

Ja, den er forældet.
Få fat på Third Edition eller Special Edition i stedet. Men behold den
alligevel.

> Herbert Schildt
> Turbo C/C++ - The Complete Reference (second edition) 1992.

Ja, den er forældet.
Jeg vil endda tillade mig at tvivle på at den nogensinde har været særlig
nyttig.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Søren Johansen

Dato : 04-05-03 18:15

Ja pas på med den Herbert Schildt bog.. Jeg lærte c++ fra en gammel Schildt
bog - godt nok for nogle år siden, men det gav mig en række dårlige vaner.
Især fordi den mest handlede om C (hvilket er noget ganske andet end C++).
Hvis du vil lære det rigtigt fra starten vil jeg klart anbefale Accelerated
C++ som det allerede er gjort.

Søren

"Mikkel Loennerup Christensen" <mlch00_NOSPAM_@control.auc.dk> wrote in
message news:b8ju8k$mjl$1@sunsite.dk...