Er det en fugl??
Fra : RENE JENSEN

Dato : 28-04-03 19:07

Ved Bromme-lillesø på midtsjælland har jeg det sidste stykke tid hørt en
mærkelig lyd..idag prøvede jeg at gå helt ud imellem sivene hvor lyden kom
fra men kunne intet se..lyden beskrives nok bedst som om man slår hårdt på
isen om vinteren og så det dybe lange ekko agtige lyd der kommer,eller som
vist man puster ned i en kæmpe flaske,lyden kan høres langt væk..
Er der nogen der kan sige mig hvilken fugl det er??
Hvordan lyder en rørdrum??

Fra : Knud N. FLENSTED

Dato : 28-04-03 19:53

"RENE JENSEN" <rljensen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vist man puster ned i en kæmpe flaske,lyden kan høres langt væk..
> Er der nogen der kan sige mig hvilken fugl det er??

Det er en rørdrum. Den er ikke særlig almindelig - slet ikke på Sjælland -
men der er også tidligere hørt ved Bromme Lillesø.

mvh
Knud Flensted

Fra : PEHnews

Dato : 28-04-03 20:52

Det kunne være en rørdrums pauken?
Hvordan er området ved Bromme-Lillesø? Er der meget rørskov?
M.v.h.
Poul Evald Hansen

Fra : Anders Roel

Dato : 29-04-03 06:57

Hej René!
Det er Rørdrummen du hører. Jeg bor selv ved Bromme Maglesø og er
jævnligt forbi Bromme Lillesø for at høre den.
I år hørte jeg den første gang 16/3, men her paukede den kun svagt. Sidste
år var den også på plads.
Du bør nok ikke forstyrre den alt for meget ved at gå ud i sivene. Lige nu
er
også Grågæssene og de Toppede Lappedykkere i gang med familieforøgelserne...

Et par kilometer længere nordpå i moserne ved Munke Bjergby er der også 1
eller 2
Rørdrummer tilstede...

mvh
Anders Roel