Hjælp til news.sunsite.auc
Fra : Morten DH

Dato : 28-04-03 17:24

Jeg har altid benyttet sunsite.auc til news; men idag fik jeg ændret min
opsætning hos Stofanet til at køre med DHCP tildelt ip-adresse i stedet for
den statiske jeg hidtil har benyttet og nu kan jeg ikke få lov at post nogen
indlæg (men har ingen problemer med dette indlæg som er postet via
news.stofanet.dk).

Nogen der ved hvad problemet er eller hvor jeg kan læse mere om det?

Fra : Gustaf Serve

Dato : 28-04-03 17:30

Morten DH skrev:

>Nogen der ved hvad problemet er eller hvor jeg kan læse mere om det?

Sikkert, at din IP adresse ikke resolver til .dk

Du skal registreres for at kunne bruge serveren igen. Se mere her:
<URL:http://sunsite.dk/node/id/31>

--
Gustaf Serve

Fra : Rudi Stegen

Dato : 28-04-03 18:34

Hej Gustaf Serve, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Du skal registreres for at kunne bruge serveren igen. Se mere her:
> <URL:http://sunsite.dk/node/id/31>

Jeg er ikke registreret hos dem [1], men kommer som set fint igennem.

[1] Jeg bruger stort set ikke Sunsites server. Jeg den blot liggende
for at teste, når nogen spørger, om der er noget galt med den.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jesper Harder

Dato : 28-04-03 19:21

Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> writes:

> Jeg er ikke registreret hos dem [1], men kommer som set fint igennem.

Du klippede det væsentlige væk fra Gustafs indlæg:

| Sikkert, at din IP adresse ikke resolver til .dk

Som det fremgår af din NNTP-Posting-Host, resolver din IP til .dk.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 28-04-03 23:59

Hej Jesper Harder, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Du klippede det væsentlige væk fra Gustafs indlæg:

> Som det fremgår af din NNTP-Posting-Host, resolver din IP til .dk.

Du har ret. Brøleren var endda værre, end den måske umiddelbart kunne
synes, da den skyldes sløseri. Når man lige har et kvarters tid
tilovers og mener, det passer fint med en hastig gennemlæsning af
nyhedsgrupper, mens man holder øje med klokken, bør man ikke poste.

Jeg går ud og leder efter en sæk og noget aske.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Morten DH

Dato : 28-04-03 21:55

"Gustaf Serve" <nospam@serve.dk> skrev i en meddelelse
> Sikkert, at din IP adresse ikke resolver til .dk

Øh sikkert nok, har ingen ide om hvad det vil sige?!?

> Du skal registreres for at kunne bruge serveren igen. Se mere her:
> <URL:http://sunsite.dk/node/id/31>

Hmm på det link kan jeg bl.a. læse: "Your email address will be stamped in
all your postings " det har jeg det ret dårligt med af hensyn til SPAM - men
jeg har jo hele tiden været lokaliseret uden for AUC, så jeg forstår ikke
hvorfor jeg pludselig skal registreres?!?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-04-03 22:36

Morten DH skrev:

>Øh sikkert nok, har ingen ide om hvad det vil sige?

Man kan ikke se at du befinder dig på et dk-domæne. Folk derfra
lukker Sunsite nemlig ind automatisk.

>Hmm på det link kan jeg bl.a. læse: "Your email address will be stamped in
>all your postings " det har jeg det ret dårligt med af hensyn til SPAM -

Se her hvordan du klarer det problem:

   http://lundhansen.dk/bertel/no_spam.htm

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-04-03 19:23

Morten DH skrev:

>indlæg (men har ingen problemer med dette indlæg som er postet via
>news.stofanet.dk).

Den newsserver kan i øvrigt anbefales. Det er den hurtigste jeg
har prøvet (ikke at det har nogen praktisk betydning).

--
Bertel

Fra : Rudi Stegen

Dato : 29-04-03 00:01

Hej Bertel Lund Hansen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Den newsserver kan i øvrigt anbefales.

Det er den samme som Telias, ikke?

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-04-03 01:26

Rudi Stegen skrev:

>>> news.stofanet.dk

>Det er den samme som Telias, ikke?

Jo.

--
Bertel

Fra : Rudi Stegen

Dato : 29-04-03 18:34

> Jo.

Tak. Jeg var næsten sikker men ikke 100%. Jeg kender den ene (René) af
dem, der pudsede den grundigt op i eftersommeren/-året, men har kun
haft adgang til den et kvarters tid engang i efteråret.

Indtrykket var overordentlig positivt. Men dels siger et kvarters tid
på et tilfældigt tidspunkt jo ikke noget speciel håndfast. Dels er jeg
da nysgerrig efter at vide, om dens positive adfærd holder, hvilket den
så gør.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-04-03 18:46

Rudi Stegen skrev:

>Tak. Jeg var næsten sikker men ikke 100%. Jeg kender den ene (René) af
>dem, der pudsede den grundigt op i eftersommeren/-året, men har kun
>haft adgang til den et kvarters tid engang i efteråret.

Det var den revision der gjorde den brugbar. Jeg har benyttet den
siden uden specielle problemer.

>Indtrykket var overordentlig positivt.

Ja, og det holder stadig.

--