Skrive til samme .txt fil?
Fra : B

Dato : 28-04-03 14:00

Jeg har et problem, jeg har et site der bruger mange ASP scripts,
og problemet er at, jeg har et sted der kræver nogle inputs fra
client, altså en <form> i et helt almindeligt HTML dokument, den
sender så til et ASP script som skriver en .txt fil ved hjælp af
klientens input fra HTML formen, ok det virker fint, men så er
det at man bliver redirected til en ny form, hvor den endnu en
gang kræver noget input, men så skal det være sådan at den
skriver det til den samme .txt fil uden at klienten skal skrive
fil navnet igen, altså at den bare bygger videre på den txt fil
der blev skabt i det første asp script, kan det så ikke lade sig
gøre på en eller anden måde at føre et input videre til næste asp
script uden at brugeren skal til at taste det præcis ind igen,
det giver jo noget besværlighed med stavefejl osv osv.
Kan det lade sig gøre? nogen ideer?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-04-03 14:13

B skrev:

> men så skal det være sådan at den skriver det til den samme .txt fil uden at
> klienten skal skrive fil navnet igen, altså at den bare bygger videre på
> den txt fil der blev skabt i det første asp script,

Du kan bruge et skjult formfelt til at gemme informationen om tekstfilen i.
Hvis du redirecter til siden kan informationen lægges i querystringen.

NB: Din tekst ville være noget lettere at læse hvis du brugte punktummer og
linjeskift (nyt afsnit) lidt oftere.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : B

Dato : 28-04-03 14:43

> Du kan bruge et skjult formfelt til at gemme informationen om tekstfilen i.
> Hvis du redirecter til siden kan informationen lægges i querystringen.

Tak :)
Man kunne vel ikke liste et eksempel på en kode ud af dig?
Jeg er lidt blank for ideer.
Du mener at der skal være en skjult form på den side der redirectes til hvorefter
det næste asp script henter fil navnet derfra?

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 28-04-03 18:30

Jow det ku fx være:

[side 1]
<form action="side2.asp" method="post">
Fil: <input type="text" name="filnavn"><br>
Navn: <input type="text" name="navn"><br>
<input type="submit" value="Go!">
</form>

[side 2]
<form action="side3.asp" method="post">
<%
strFilNavn = Request.Form("filnavn")
%>
<input type="hidden" name="filnavn" value="<%= strFilNavn %>">
Alder: <input type="text" name="alder"><br>
<input type="submit" value="Go!">

Osv.!
På side to skal den modtagede data selvfølgelig også behandles, men det har jeg
sprunget over... Det går jeg ud fra, at du sagtens kan klare selv - ellers løber
nyhedsgruppen jo ik' så langt, at du ikke kan spørge igen!

MVH Jonas (aka. Juke)

Fra : B

Dato : 29-04-03 22:34

Aah, nu har jeg fået det til at virke fint.

Mange tak for hjælpen gutter :)