plaget af alger.
Fra : dimera

Dato : 28-04-03 01:42

Hej.
Hvordan kommer jeg disse alger til livs? har fire algeædere, men det er
åbenbart ikke nok?
*Støvsuger* bunden ca. engang om ugen.
Dimera

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-04-03 14:46

"dimera" skrev i en meddelelse
> Hvordan kommer jeg disse alger til livs? har fire algeædere,
men det er
> åbenbart ikke nok?
> *Støvsuger* bunden ca. engang om ugen.

Hvilke alger ?

Hvilke algeædere ?

Alger skyldes for det meste for mange næringsstoffer i vandet.

Så hvis du gøder meget - eller tilsætter andre ting, så kan du få
problemer.

Lyset kan ogsa have indvirkning - hvilket og hvor meget lys har
du ?

Og hvor længe har du lys - alt over 12 timer gavner med
algerne....

Trives dine planter OK (hvis du har nogle) ?

For mange fisk, der sviner for meget ?

Sollys ?

Der kan sikkert være andre grunde til alger, men det var
hvad jeg lige kunne komme på

--

M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk