Kan man checke om en side eksisterer???
Fra : Esben Boye-Jacobsen

Dato : 27-04-03 22:01

Jeg ved ikke helt om det her er det rigtige sted at poste, men
mener at ASP er det mest rigtige at gøre det i;

Jeg har sidder og leget lidt med et login, hvor man
(selvfølgelig) skal indtaste bruger og password, hvorefter man
bliver sendt videre til en side der hedder (bruger+password).htm
- men hvis ikke siden findes skal man få en fejlmeddelelse
(istedet for en fejl 404) - kan man via et script checke på
serveren om den omtalte side findes? - i så fald, er der nogen
der kan fortælle mig hvordan?

-Esben Boye-Jacobsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Torben Brandt

Dato : 27-04-03 22:41

Esben Boye-Jacobsen wrote:
> [...]
> (istedet for en fejl 404) - kan man via et script checke på
> serveren om den omtalte side findes? - i så fald, er der nogen

Hvis filen, der skal checkes ligger på samme server, så kan man bruge
funktionen FileExists i FileSystemObject'et. Læs evt mere her:
<URL:http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/script56/html/jsmthfileexists.asp>

Må jeg spørge om, hvorfor du ikke laver noget traditionelt login i
stedet for at henvise til en side, der er individuel for hver bruger, og
som ikke er beskyttet?
Kodeordet bliver jo blottet i adresselinien, og da det ikke er en
.asp-fil, så kan alle jo bare skrive det ind i deres browser.

Du kunne jo lave en login.asp-fil, der sætter en Session-variabel med
brugernavnet, hvis man har logget korrekt ind med brugernavn og kodeord.
I toppen af alle "bruger-filerne" så kunne du checke om man var logget
ind, som den bruger, der må se siden. Så behøver siderne kun hedde
bruger.asp

mvh Torben