Link til variabel tekstfil
Fra : Søren Sørensen

Dato : 27-04-03 21:03

Hej

Jeg er ny udi ASP, derfor har jeg brug for lidt hjælp.

På side 1 har jeg en oversigt a'la:

Titel 1
Titel 2
Titel 3
osv.

Det er links, som når de aktiveres, skal åbne relevant tekstfil på side 2.

Jeg havde forestillet mig at titlerne på side 1 ser sådan ud:

osv.

Side2.asp:
<%
Dim fso, f, filespec
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystem.Object")
filespec = Server.Mappath("/tekster/Request("1").txt")
Set f = fso.OpenTextFile(filespec,1)

Do While not f.AtEndOfStream
Response.write f.ReadLine & "<br>"
Loop

f.Close
%>

Det er tilsyneladende ikke muligt, at lade filnavnet være en variabel?
Hvis nogen har en løsning, vil jeg være meget taknemmelig.

Med venlig hilsen
Peter

Fra : Torben Brandt

Dato : 27-04-03 22:33

Søren Sørensen wrote:
> [...]
> <%
> Dim fso, f, filespec
> Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystem.Object")

Herover er der et punktum for meget: Scripting.FileSystemObject

> filespec = Server.Mappath("/tekster/Request("1").txt")

Du har noget rod med dine gåseøjne :) Prøv dette i stedet for linien
herover:

filespec = Server.Mappath("/tekster/" & Request.QueryString("titel") &
".txt")

(Det skal skrives på én linie)

> [...]
>
> Det er tilsyneladende ikke muligt, at lade filnavnet være en variabel?
> Hvis nogen har en løsning, vil jeg være meget taknemmelig.

Jeg har rettet to steder herover. Til en anden gang må du gerne skrive
hvad det er, der er gået galt. Det kunne hjælpe både dig og os til at
spore os ind på, hvad fejlen kunne være.
Se evt: <URL:http://www.asp-faq.dk/article/?id=41>

mvh Torben

Fra : Søren Sørensen

Dato : 28-04-03 19:07

Hej

Tak til Torben for svaret og for de gode råd. Det virker dog stadig ikke.

Jeg vil sende en variabel med et link til ny side. og så åbne en tekstfil
bestemt af variablen. I dette tilfælde er navnet på tekstfilen 1.txt.

Fejlmeddelelsen er:
Microsoft VBScript runtime error '800a0035'

File not found

/presse2.asp, line 44

Min kode på udgangssiden er:

Koden på destinationssiden er:

<%
Dim fso, f, filespec
set fso = createobject("Scripting.FileSystemObject")
filespec = Server.Mappath("/tekster/presse/" & Request.QueryString("id")&
[...]

URL'en er http://www.thorning.com/presse.htm

Mvh
Peter

Fra : Torben Brandt

Dato : 28-04-03 21:03

Søren Sørensen wrote:
> [...]
> set fso = createobject("Scripting.FileSystemObject")
> filespec = Server.Mappath("/tekster/presse/" & Request.QueryString("id")&

Det må være denne linie, der går galt.
Det er - som fejlen siger - fordi filen ikke findes

> do while not f.AtEndOfStream
> [...]

Hvad er adressen til filen - 1.txt - der skal vises ?
Den du forsøger at vise er http://www.thorning.com/tekster/presse/1.txt.
Er du sikker på at den findes / er uploaded ?

Torben

Fra : Søren Sørensen

Dato : 28-04-03 21:19

Hej Torben

Åh nej, jeg store idiot. i et af mine mange forsøg på at få det til at
virke, havde jeg omdøbt den. Og glemt at døbe den tilbage.
Nu ser det ud til at virke.

Du får rigtig meget tak.

Mvh Peter