Baby-udstyr...
Fra : Jess Møller-Petersen

Dato : 27-04-03 19:59

Hej!
Jeg bor i Odense og skal til at være far for første gang. Det sker om et par
måneder, så skal man købe et par småting til den lille barnevogn, pusletaske
m.m.
Hvem hvor er det bedst at handle: Baby-Sam, Baby-Vest og alle de andre...
Hvem hvor...???
Kan nogen hjælpe mig lidt på vej???
Tak!

Fra : "-->Rasmussen

Dato : 27-04-03 20:40

Køb du bare som du og din kone/kæreste synes selv om... Jeg selv købte
barnevogn, barnesengen via blå avis, men pulsebord skab købte jeg i Ikea....
Ellers er Babysam god nok, den har jeg købte den første barnevogn til vores
ældste søn. der efter 3 andre børn købte vi den blå avis..

Men det skal du følge efter hjerte hvad du / I synes selv hvad det er
bedst..

Mor til 3(4)

Fra : Louise

Dato : 28-04-03 17:21

Hejsa Jess

vi blev enige om at vi ikke gad "billig" reset (styrte rundt i 10
forskellige forratninger for at spare et par hundrede)

Derfor gik vi ind i en baby udstyrs forratning og købte alt på en
gang. Men hvis du/i gidder reset så tag og ring rundt til butikkerne,
og få tilsændt kataloger, eller find forratningerne på nættet, for at
finde frem til de billigste priser. I skal bare vide at det er en
jungel, og kræver en masse tid, det begyndte jeg på men opgav til
sidst, både fordi jeg blev ved med at støde på noget der var billigere
og fordi der aligevel ikke var sparet noget når man tager i
betragtning at der skal køres en del.

Men held og lykke med det. Og tillykke med kærsen/konen

Louise

Fra : B&P

Dato : 28-04-03 17:38

Hejsa..

Vi har altid brugt babysam i rosengårdscentret eller kære børn v/bilka.

Har læst i ugeavisen at jordmoderegården har mange tilbud ,men har
dog aldrig brugt den butik.

Den er flyttet op i kongensgade nu

Mvh. Bente , Odense

Fra : Henning

Dato : 28-04-03 20:54

> [...]
> m.m.
> Hvem hvor er det bedst at handle: Baby-Sam, Baby-Vest og alle de andre...

Hej Jess og tillykke med den kommende familieforøgelse.

Jeg kan kun anbefale Kære Børn ved Bilka. Der får du en kanonbetjening og
grundig instruktion i brug af de ting du køber.

Vi har også været nogle gange i BabySam i Rosengårdscentret, men er tit gået
igen, da personalet nok ikke lige hører til det mest kundevenlige. Man får
tit opfattelsen af at være til besvær. Og kommer man sådan lige omkring
lukketid, så skal man slet ikke forvente at kunne tale med nogen. De har jo
travlt med at lukke.

Har kun været i BabyVest een gang og det var for at se på en klapvogn.
Butikken er kold og kedelig og ligner mest noget som man ikke har haft råd
til at bygge færdig. Derimod var ekspedienten hverken kold eller kedelig.
Hun så faktisk ret godt ud. Det var bare ærgerligt at hun lige havde glemt
sit gode humør derhjemme. Og hendes viden om klapvogne lå helt sikkert samme
sted. (nemlig derhjemme)

Du skal handle hvor du syntes du får den bedste betjening. Priserne er
rimeligt ens. Jeg tror at hvis konkurrencestyrelsen kiggede
børneforretningerne lidt efter i sømmene, så ville bagmændene bag både "el
og rør-kartellerne" ligne de rene skoledrenge ved siden af.

Og nej. Jeg har ingen aktier i Kære Børn. Jeg har bare fået en god service.

Held og lykke

Henning

Fra : Jess Møller-Petersen

Dato : 28-04-03 21:09

Jeg siger mange tak for alle svarene indtilvidere
Jess Møller

Fra : Heidisandager

Dato : 30-04-03 07:07

"Hej Jess
Da vi fik barn, besluttede vi os for ikke, at lade os ruinere af dyre
baby-forretninger. Jeg tror rundt regnet vi har brugt 1000 kr. på vores
anskaffelser. Vi har købt gennem den blå avis, fået aflagt fra venner og
bekendte.
Nu tænker du nok, at så render vores barn rundt i noget gammelt tøj,
køre i en gennemslidt barnevogn osv. Men det er ikke tilfældet.
Det man bør være opmærksom på er, at tøj til en baby, nok kan bruges af
5 børn, før det begynder at se brugt ud. Vi var heldige at overtage en
flot barnevogn fra min søster. Har du venner og familie med børn, så
tag en snak med dem. Måske har de nogle ting i kan låne, som de er
færdige med lige nu. Du får rigeligt at bruge penge på senere hen.
mvh Heidi

http://www.kandu.dk/

Fra : Dorthe

Dato : 29-04-03 09:04

Tillykke med det kommende forældreskab

jeg bor ikke selv i nærheden, så jeg kan ikke give dig et hint til et
specifikt sted. Dog kan jeg stærkt anbefale dig at finde en lille butik
(ikke Baby-sam, Baby-vest osv.) Vi oplevede selv, at det var en del nemmere
at prutte om prisen hos en lille forhandler, hvis man køber en del udstyr på
een gang. Så måske der kan være penge at spare for dig også på denne måde

Dorthe

Fra : Kevin

Dato : 29-04-03 11:55

d. 29/04/03 10:03 ytrede Dorthe

> Kan nogen hjælpe mig lidt på vej???

Jeg bor også i Odense.

Vi har købt stort set alt brugt, barnevogn igennem familien som havde en
kollega osv. Klappevogn på nettet, Tøj på nettet, fået lånt en masse af
kolleger,
Rygstol fik vi foræret på nettet imod portobetaling,
Klapvognen fungere upåklageligt selv efter 4 mdr i asien.
Barvevognen holder til et barn mere.
Vi lånte bæresele hos venner, og den kan vi låne igen da de ikke skal have
flere nu osv.
Men det er også fedt at købe noget nydt, på denne måde her har vi så bare
fået råd til at købe noget virkelig kvalitet også. + en Chriatianiabike.

Det virker som om det er dit første barn, glæd dig der findes intet større.

Kærlig Hilsen fra kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Erik Daugaard

Dato : 30-04-03 19:59

Hej. Jeg hedder Erik, er 42 år og blev far for første gang for ca. 10 mdr.
siden. Vi har en vild lille pige og mine erfaringer er som flg.:

Sådan noget som bleer er noget du aldrig behøver at give fuld pris for. Find
jeres favorit-mærke og hold så ellers løbende øje med, i hvilket supermarked
de har dette mærke på tilbud. Se også www.barneguiden.dk for tilbud.
Vi sværger til minirisk bleer. Alle de andre giver rød røv, når det gælder
vores baby.

Barnevogn: Vi har fisket en ca. 35 år gammel Itkin barnevogn op af en
container. Den er fuldt intakt. Den vækker af og til lidt opsigt - men vi
har sparet nogle tusinde kroner.

Voksi-pose: Sådan èen syntes jeg bestemt vi måtte have, så jeg skaffede et
udmærket eksemplar (hvor ulden ikke er klumpet pga. maskinvask) i den blå
avis for 700 kr. Den gad hun dog ikke at ligge i, fordi hun ikke kunne
sprælle, og konen syntes den var træls hele vejen igennem. Nu bruger vi
istedet en alm. sovepose i barnestr. når der bliver kørt i barnevogn.

Det dyrt indkøbte barnefoder på glas gider hun ikke æde. Hun vil meget
hellere have det hjemmelavede mos. Så der er blevet eksperimenteret flittigt
inden for de rammer sundhedsplejersken har afstukket. Her har vi
selvfølgelig også sparet en del penge - de er så istedet blevet brugt på
indkøb af økologiske grøntsager mv.

Mvh. Erik D

Fra : Michael Thulstrup

Dato : 01-05-03 12:59

Hej
Vi bor i Københanvn - men måske kan du bruge et par tips alligevel:
Bleer: Vi bruger Aldi's om dagen (fordi de bare passer godt og også holder
det inde der skal) og Netto/Føtex's om natten, fordi de suger bedre og ikke
er plastik-coatede (hvad mange andre bleer er). Vores søn - 2år i denne
weekend - har aldrig haft rød numse.
Udstyr: Vi har en skøn blanding af nyt og gammelt. Madras i barnevogn og
seng er dog udelukkende nye. Køb kun det helt nødvendige i forvejen, og køb
så efterhånden - vi nåede at få købt noget som aldrig er blevet brugt (bla
vaskefade). Vi købte ikke dyne til barnevognen, men i stedet en kørepose -
ikke Voksi, som vi synes er lidt opreklameret, vi købte en kørepose - 650 kr
for en ny - hos Pif-Paf-Puf, som ligger lokalt hos os - men i øvrigt har
net-butik (www.pif-paf-puf.dk). En alternativ hjemmeside for køb og salg af
børneudstyr er www.brugtoggodt.dk - den har vi haft en del glæde af.
Held og lykke med forældreskabet.
Helle

Fra : Helle Malmberg Chris~

Dato : 06-05-03 08:29

Angående køb af babyudstyr.
Vi blev forældre til Rasmus d.29.12.02 og havde inden da været på jagt efter
en barnevogn, som vi havde flere forskellige krav til. Vi købte barnevognen
i ønskebørn, hvor vi syntes at vi fik den bedste betjening, de vidste hvad
de talte om, når vi spurgte ind til de forskellige modeller. Vi købte en
Simo lux model til 4499,- den har alu stel, er nem at klappe sammen,
varekurv, mulighed for at instille styret i forskellige højder, madras, lift
og pusletaske. Vi er meget glade for vognen, og er overbeviste om, at der en
den rigtige model og mærke vi valgte.
I går var vi i baby-vest for at købe en klapvogn, som var sat ned til
1699,-, i de andre babyforretninger er prisen 2495,- - også her fik vi en
god betjening.
Det er vigtigt at i undersøger priserne, for der er virkelig mange penge at
sparre.
Babysam er vi ikke så begejstret for, det er altid svært at få hjælp og så
er de ikke ret gode til at skrive, hvad varerne koster.
Skriv igen hvis der er mere, du gerne vil vide - held og lykke med den