Autorun websted fra CDrom
Fra : Carsten Thornhøj

Dato : 27-04-03 15:18

Er der mon nogen, der kan fortælle, hvad der skal stå i "autorun.inf"
filen for at mit frontpage websted åbner filen "index.html" når man
indsætter Cd-rom'en i drevet.
-Eller evt en forklaring på hvorfor det ikke virker?....hvad skal jeg
huske at gøre mere end at sætte autorunfilen i roden.
På forhånd tak

Fra : Dyl

Dato : 27-04-03 18:56

<>
Er der mon nogen, der kan fortælle, hvad der skal stå i "autorun.inf"
> filen for at mit frontpage websted åbner filen "index.html" når man
> indsætter Cd-rom'en i drevet.
</>

Jeg mener helt bestemt, at det kun er programfiler (*.exe) som kan starte
"ordenligt" op vha. autorun.inf

/Bjarne (Dyl)

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 27-04-03 20:03

Det er korrekt. Man skal have en exekverbar fil som i sin tur starter
default browseren med den ønskede side. Har man WIN9x kan man bruge
start.exe som følger med denne. På diverse blad CD'er kan man se
hvordan det gøres.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-04-03 21:16

Carsten Thornhøj <carsten@MMFD8thornhoej.com> (slet MMFD8) skrev
:

>Er der mon nogen, der kan fortælle, hvad der skal stå i "autorun.inf"
>filen for at mit frontpage websted åbner filen "index.html" når man
>indsætter Cd-rom'en i drevet.

Mit standardsvar på dette:
Hvis du har en bladcd fra Datatid, så kan du lure dem kunsten af

Du skal lave en autorun.inf i notepad, den skal kun indholde:

[autorun]
open=winrun.exe index.htm
icon=icon.bmp

open=winrun.exe er filen der får index.htm til at åbne selv, om
det er legalt at »låne« den ved jeg ikke, men er det ikke
kommercielt, gør det vel ikke så meget.

Vil du ikke bruge denne, så kan start.exe, som ligger i din
Windowsmappe også bruges, men så vil det kun fungere i Win 9x og
ikke NT/2000/XP.

Icon kan udelades, det er kun, hvis du vil bruge dit eget icon.

Prøv at kigge på
<http://users.pandora.be/smart.projects/start1.htm>, der er et
glimrende program, Quick Launch, til det.