Køb af kombivogn
Fra : Bo Dudek

Dato : 27-04-03 14:21

Hejsa

Vi står foran at skulle have vort første barn til september og har
allerede nu kigget på mange forskellige barnevogne og kombivogne. Vi
er nu fast besluttet på at købe en kombivogn, så det er da det første
skridt. Vi har haft kigget på mange forskellige mærker og vil gerne
høre lidt meninger og tanker om følgende to:

- Teutonia
- Emmal Junga

Som alternativ har vi overvejet at købe en klapvogn samt en Voksi-pose
- hvilke fordele og ulemper ser I ved dette alternativ?

Mvh
Linda & Bo

Fra : Rikke & Brian

Dato : 27-04-03 17:23

Hej Linda og Bo.

Først vil jeg ønske jer hjertelig tillykke med den forestående begivenhed. I
kan godt glæde jer.

Vi havde en almindelig barnevogn fra starten, men da vores søn var 4 mdr,
var han vokset ud af liften, så jeg købte en Voksi pose. Det er nok de
bedste 2000kr, jeg har givet ud længe. Den kan bare bruges til ALT. Og den
er nem at have med. Da han blev lidt over 5 mdr, købte vi en klapvogn, som
vi har brugt lige siden, da han syntes/synes, at det var/er sjovt at kunne
følge med, når vi gik/går tur.

Men det var jo mig og min familie Der er jo heldigvis "lang" tid til, så
brug tiden til at snakke med venner og familie om, hvad de gjorde og så vælg
den løsning, der passer bedst til jer.

Held og lykke. Hilsen Rikke.

Fra : LBR

Dato : 29-04-03 19:18

Hej

Tillykke den store begivenhed som snart banker på jeres dør. Vi købte et
brio barnevogn til vores første barn og en meget billig klapvogn, vores
barnevogn har han brugt til han var omkring to år, nu har vi fået barn
nummer to og hun bliver passet herhjemme af en ung pige, så derfor bruger
hun barnevognen hverdag til at sove i. Da vores første klapvogn var en meget
billig løsning, har vi nu været ude og invistere i en ny og bedre model, en
Emaljunga Egde, den er nem at tage med og opfylder sammen med vores voksi
pose de samme krav som barnevognen, den har enda inbygget insektnet, men
der er altså mere plads til barnet i en barnevogn. Men som tingene er nu
bruger vi kun vores barnevogn til middagsluren herhjemme, skal vi ud og gå
er det klapvognen, skal vi på besøg, er det klapvognen. Vores datter er nu
10 mdr.

Afgør selv hvad I synes, men det var lidt omhvordan tingene fungere hos os.

Held og lykke, det er super stort at blive forældre både første og anden
gang.

Louise
"Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> skrev i en
meddelelse news:3eac03bd$0$4351$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Fra : Gitte

Dato : 01-05-03 18:45

Hejsa

Allerførst et stort tillykke med den kommende familieforøgelse )

>- Teutonia
>- Emmal Junga

I sin tid købte vi også en kombivogn, en Teutonia - og den har vi
været glade for. Selv om den reelt aldrig er blevet brugt ret meget.
Det er mere fordi vi bor på landet, og skal vi nogen steder er det
bilen. Og da vi i starten havde en meget lille bil (mazda 121), skulle
vognen skilles en del ad (godt nok ikke specielt svært, men stadig et
bøvl hver gang), så vognen er kun kommet med rundt, når den var
absolut påkrævet - til at sove i under et besøg fx. Klapvognsdelen er
måske brugt i omegnen af 25 gange (og sønnen er 3½ år).

>Som alternativ har vi overvejet at købe en klapvogn samt en Voksi-pose
>- hvilke fordele og ulemper ser I ved dette alternativ?

Det har jeg ingen erfaringer med. Jeg har en veninde, der lige har
født. Hun/de har valgt den løsning, at købe en god klapvogn og en
lift. Og det fungerer tilsyneladende stort set lige så godt som en
kombivogn (det er jo samme princip, de har "kopieret"). Skal så lige
siges, at det heller ikke er en familie, der promenerer rundt med
vidunderet i vognen i timevis hver dag.

Vil lige tilføje, at vi har været rigtig glade for vores bæresele -
den har i vid udstrækning været brugt i stedet for en klapvogn, fx. er
det meget lettere at komme rundt i butikker osv. med en bæresele på,
end med et stort skrummel af en vogn Og sønnen har også været
meget glad for løsningen, måske pga. det gode udsyn fra selen

Håber du/I kan bruge mine erfaringer til lidt.

MVH
Gitte