telnet i XP
Fra : Morten Lyngsø

Dato : 27-04-03 13:58

I min win 98 kan jeg få forbindelse til min Zyxel router ved at gå ind i
Win+Kør og skrive telnet. Derigennem kan jeg bare skrive tcp/ip adressen på
min router, og derved komme ind til opsætningerne.
Når jeg skriver telnet i win XP, går det ikke helt så'n! Hvad gør jeg for at
få kontakt med min router via win XP?

/ml

Fra : JL

Dato : 27-04-03 15:45

> [...]

> min router, og derved komme ind til opsætningerne.
> Når jeg skriver telnet i win XP, går det ikke helt så'n! Hvad gør jeg for

Du skal blot skrive "telnet *.*.*.*" frem for blot at skrive telnet...
(*.*.*.* er = din routers ip adresse)
Mvh
JL

Fra : BFC Trekanten

Dato : 28-04-03 20:17

> Du skal blot skrive "telnet *.*.*.*" frem for blot at skrive telnet...
> (*.*.*.* er = din routers ip adresse)

Han kan også skrive telnet i et cmd-vindue, bagefter et ? for at få en liste
over kommandoer. Så kontakten til routeren i WinXP vil være: Microsoft Telnet >
o *.*.*.* portnummer (hvis det ikke er standard porten han vil i kontakt med,
mellemrum mellem ip-adr og portnummer)

Torben