sql string
Fra : Asger

Dato : 27-04-03 13:49

Hejsan.
Jeg har lidt problemer med min SQL string
strSQL = "Select * From mail Where modtagerid = " & Session("id")

Jeg vil have at den skal hente oplysningerne fra db'en, hvor modtagerid er
session("id")

PS. Det er en access database.

Fra : Torben Brandt

Dato : 27-04-03 13:54

Asger wrote:
> [...]
> strSQL = "Select * From mail Where modtagerid = " & Session("id")
>
> Jeg vil have at den skal hente oplysningerne fra db'en, hvor modtagerid er

Hvad er det, der går galt?
Er modtgaerid et tekstfelt eller et tal-felt i databasen?
Prøv at læse <URL:http://www.asp-faq.dk/article/?id=41>

/Torben

Fra : Asger

Dato : 27-04-03 14:07

"Torben Brandt" <name@domain.invalid> skrev i en meddelelse
Asger wrote:
> [...]
> session("id")

Hvad er det, der går galt?
Er modtgaerid et tekstfelt eller et tal-felt i databasen?

Jeg får følgende fejlmeddelse

Fejltype:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E07)

[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Datatyperne stemmer ikke overens i
kriterieudtrykket.

/ok/mail.asp, line 16

Og modtagerid er et text felt

Fra : Torben Brandt

Dato : 27-04-03 14:11

Asger wrote:
> [...]
>
> Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E07)
>
> [Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Datatyperne stemmer ikke overens i

I SQL skal der være plinger (') omkring tekst-værdier, så du skal skrive:

Fra : Asger

Dato : 27-04-03 14:30

Asger wrote:
> [...]

strSQL = "Select * From mail Where modtagerid = '" & Session("id") & "'"

weee det virkede! Mange tak