Magritte
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 27-04-03 10:44

(Plakater 100x70 Magritte The Collection)

Lige en forspørgelse Ang.Rene Magritte, han har malet en billed serie på 3
billeder det ene er en stor rød rose der fylder hele billedet, det andet er
et stort grønt æble, det tredie billed kan jeg ikke huske, men jeg ved at
det også er en stor genstand der fylder hele billedet.

Vil blive meget glad hvis du/i kunne fortælle mig hvad det sidste billed
hedder, og hvor jeg kan få fat på alle 3 billeder.

Louisiana har ikke haft plakaterne hjemme i rigtig lang tid

På forhånd tak for hjælpen

Carsten

Fra : vadmand

Dato : 27-04-03 17:05

"Carsten Pedersen" <caraem@pedersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det også er en stor genstand der fylder hele billedet.
>
> Vil blive meget glad hvis du/i kunne fortælle mig hvad det sidste billed

Er det ikke en sten?

Per V.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 27-04-03 18:02

vadmand skrev:

> Er det ikke en sten?

Det hedder vist noget i retning af "filosoffernes sten".
Jeg kender intet til at det skulle høre til en trilogi. Kender
godt det med æblet, som fylder et helt værelse.

En google-billedsøgning på "magritte" viste billedet med den
kæmpestore sten, med en borg på toppen, der svæver over havet:

<http://www.geocities.com/Paris/Cafe/2877/paint/magritte/magritte.jpg>

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 27-04-03 18:38

Carsten Pedersen skrev:
> [...]
> Louisiana har ikke haft plakaterne hjemme i rigtig lang tid

Undskyld at jeg benytter dit emne og din tråd "Magritte" til
et andet spørgsmål om denne spændende kunstners værker.

Det drejer sig om billedet: "La Reproduction Interdite" 1939.
En mand står vendt mod et spejl og ser sig selv fra ryggen.
Mit spørgsmål: Hvad hedder den grønne bog, som ligger på
spejlhylden?

Billedet var med, da Louisiana for en del år siden havde en
stor Magritte-udstilling.
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 27-04-03 19:04

> [...]
> --
> Med venlig hilsen Herluf Holdt
>
> Nysgerrige Amatører - gør Verden sjovere

Arbejder på sagen, giv mig et par dage.............Carsten

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 28-04-03 15:19

> Det drejer sig om billedet: "La Reproduction Interdite" 1939.
> En mand står vendt mod et spejl og ser sig selv fra ryggen.
> Mit spørgsmål: Hvad hedder den grønne bog, som ligger på
> spejlhylden?

Kunstakademiets bibliotek kan svare dig på dit spørgesmål på
Tlf.nr. 33744800
ma-fre kl. 11-17

Mvh.......Carsten