animeret billede
Fra : Tina Hansen

Dato : 27-04-03 10:32

Hej.
Jeg ville høre om der er nogen i denne grp. som kan hjælpe mig med et
animeret billede. Jeg har et billede af en kost og så skal jeg have den til
at feje og når den så er begyndt at feje, så skal der komme en tekst frem.
Jeg kan ikke få den til at gemme teksten foran kosten.

Hvad gør jeg forkert og i hvilken prg. skal jeg bruge for at lave en sådan
animation?

På forhånd tak

Mvh

Allan Hansen
gf@bevogt6706.dk

Fra : Bo Dudek

Dato : 27-04-03 12:49

> [...]
>Jeg kan ikke få den til at gemme teksten foran kosten.
>
>Hvad gør jeg forkert og i hvilken prg. skal jeg bruge for at lave en sådan

det er svært at sige, hvad du gør forkert, når du ikke skriver, hvad
du faktisk gør (!), men i hvert fald så ville jeg lave noget a la det
her i programmet Macromedia Flash :

- opret et movieclip, som indeholder animationen af kosten

- opret et movieclip, som indeholder teksten - dog skal der være en
stop action i første frame, og teksten skal først stå i frame 2 eller
senere

- i den sidste frame i clippet med kosten laver du en action, som
starter clippet med teksten - f.eks. _root.tekstclip.Play();

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Tina Hansen

Dato : 27-04-03 14:42

Hej Bo.
Tak for tippet men jeg er ikke så meget inde i Flash. Er der ikke et program
som er lidt nemmere at arbejde i med animationer.

Fra : N/A

Dato : 28-04-03 16:19

Fra : jopa

Dato : 28-04-03 16:19

Davs du
jopa <johns@paradis.dk> skrev bla:
> Men den bedste hjælp får du nok i

ups opdagede forsent at jeg var i flash gruppen undskylder

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Tina Hansen

Dato : 28-04-03 23:40

Hej Jopa.

Det ser ud til at du har forstand på sådan noget. Er der mulighed for at du
kan lave det for mig?

Mvh

Allan

Fra : jopa

Dato : 29-04-03 09:40

Davs du
Tina Hansen <vwd@tdcadsl.dk> skrev bla:
> Hej Jopa.
>
> Det ser ud til at du har forstand på sådan noget. Er der mulighed for
> at du kan lave det for mig?

Hej Allan
Troede at du ville have det lavet i Flash ? Jeg havde forvillet mig herind i
denne gruppe er ikke skrap til Flash

Har desværre ikke tid til at hjælpe dig har nok om ørene pt.
Hvis du skal have lavet det som en animeret gif så spørg i
eller i en af stillings grupperne.
Eller alternativt prøv selv det er ikke så svært.

Fra : Allan Ghost

Dato : 02-05-03 09:17

jopa wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:
> Davs du

> Hej
Du kan evt kikke her

http://www.planetphotoshop.com/tutorials_web.html

Den første du ser ... er om animation i Imageready ... ikke så svært

Allan

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne