bloed overgang
Fra : Jan Hovard

Dato : 27-04-03 19:07

Hej er der nogen her der kan hjaelpe mig?
Jeg vil lave en bloed overgang mellem visning af to billeder, saaledes af de ene langsomt feader ud medens det andet kommer frem - hvordan laver jeg det?
---JanH

Fra : Bo Dudek

Dato : 27-04-03 13:03

[...]
>Jeg vil lave en bloed overgang mellem visning af to billeder, saaledes af de ene langsomt feader ud medens det andet kommer frem - hvordan laver jeg det?

- importer billede 1 til layer 1

- klik f.eks. på frame 20 og tryk på F5

- højre klik et tilfældigt sted på layerets timelinie og vælg 'Create
motion tween'

- klik på den sidste frame og tryk F6

- klik 1 gang i sidste frame og derefter 1 gang på billedet på scenen

- åbn properties paletten (ctrl+f3)

- i 'color' vælger du alpha og sætter værdien til 0

- opret endnu et layer og lav samme cirkus med billede 2.. dog skal du
vælge første frame istedet for sidste, når du pille ved alpha-kanalen

- derefter klikker du 1 gang på første frame i layer 2 og trækker
musen hen over alle frames

- du kan derefter flytte hele animationen af billede 2 så det passer
med at billede 1 layeret er begyndt at fade ud, når billede 2 layeret
starter animationen...

capi?

Mvh
Bo Dudek