ProAccess ADSL og IIS Win2k ?
Fra : Villy Skov

Dato : 27-04-03 09:04

Jeg har brug for hjælp til at få hul i gennem til min egen server som
køre på win2k og IIS5

Jeg får af TDC et WAN nummer: port 80 from 80.63.138.194.
Det kan jeg bla. finde ved et besøge her:
http://megawx.aws.com/support/faq/software/ip.asp

Sådan har jeg sat min IIS op:
http://www.metpole.com/capture.jpg

Min Ruter er en Efficient Model:5781

Er der en der kan hjælpe mig videre?
Skal jeg have en anden ruter? Jeg har haft det til at virke under
Apache web server, men jeg skulle gerne have IIS op at køre.

MVH Villy

Fra : Claus Christensen

Dato : 27-04-03 09:24

Villy Skov wrote:
> [...]
> Skal jeg have en anden ruter? Jeg har haft det til at virke under
> Apache web server, men jeg skulle gerne have IIS op at køre.

Fra:
<http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_bred_faq#ol_Egne%20servere%20og%20dom%E6nenavne%20og%20Internet%20tjenester>

Jeg vil gerne have min egen WEB server, hvad skal jeg gøre?
WEB serveren skal normalt have en officiel IP adresse, med den
prækonfigurerede standard router skal mail serveren have adressen
192.168.1.3. Desuden skal din nameserver pege på WEB serverens IP
adresse, med den prækonfigurerede standard router skal navne serveren
pege på routerens WAN IP adresse. Sidst og ikke mindst skal du have
noget WEB server software, du kan vælge at købe et produkt hos din PC
leverandør, eller du kan downloade freeware eller shareware programmer
fra TUCOWS: http://tucows.inet.tele.dk/

Mvh Claus

Fra : Rasmus Haslund

Dato : 30-04-03 23:29

> Er der en der kan hjælpe mig videre?
> Skal jeg have en anden ruter? Jeg har haft det til at virke under
> Apache web server, men jeg skulle gerne have IIS op at køre.

Hej Villy!

Jeg får herfra fint fat i din webserver på http://80.63.138.194/ (Under
construction).
Hvis problemet er du ikke selv kan se den når du sidder på dit lokal netværk
er det pga. antispoofing i din router.

Det kan du få slået fra for port 80 ved at ringe til erhvervssupporten på
80808065.

-Rasmus