commatext
Fra : Calle.

Dato : 26-04-03 19:38

Er der nogle der kan forklare hvordan commatext virker, helst med
eksempel
Kan det bruges til at dele en kommasepareret linie med, hvis ja hvordan.

Er grøn i delphi

--
Calle

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 27-04-03 11:04

hej der...

det er ganske enkelt, det er bare felter, der er separeret med et komma....
eks

jens,larsen,langelandsgade,12,5000,odense,66123456
hans,jensen,langbyvej,33,6000,kolding,75123456

nemt ikk.....*S*
/Finn

Fra : Calle.

Dato : 27-04-03 11:11

Finn Bindeballe wrote:
> [...]
> komma.... eks
>
> jens,larsen,langelandsgade,12,5000,odense,66123456
> hans,jensen,langbyvej,33,6000,kolding,75123456

det har jeg også fundet ud af, men hvordan bruges det til f.eks at dele
en separeret linie op
--
Calle

Fra : Simon Hiort-Lorenzen

Dato : 27-04-03 15:05

"Calle." <Calle@fjernjyde.dk> wrote in message

> det har jeg også fundet ud af, men hvordan bruges det til f.eks at dele
> en separeret linie op

Eksempel:

var
Strings : TStrings;
i : integer;
begin
Strings := TStringList.Create;
Strings.CommaText := 'jens,larsen,langelandsgade,12,5000,odense,66123456';

// Strings[0] = 'jens'
// Strings[1] = 'larsen'
// etc.

Strings.Free;
end;

Fra : Calle.

Dato : 27-04-03 16:10

Simon Hiort-Lorenzen wrote:
> Eksempel:
>
> procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
> var
> Strings : TStrings;
> i : integer;
> begin
> Strings := TStringList.Create;
> Strings.CommaText :=
> 'jens,larsen,langelandsgade,12,5000,odense,66123456';
>
> // Strings[0] = 'jens'
> // Strings[1] = 'larsen'
> // etc.
>
> Strings.Free;
> end;

Tak, det hjalp på forståelsen.
Jeg har lige et spørgsmål mere:
Findes der en kommando, der fortæller hvor mange Strings der er i
commatext linien ?

--
Calle

Fra : Toke Herkild

Dato : 27-04-03 21:08

> Tak, det hjalp på forståelsen.
> Jeg har lige et spørgsmål mere:
> Findes der en kommando, der fortæller hvor mange Strings der er i
> [...]

Hej Calle,
Ikke direkte så vidt jeg husker, men man kan jo altid lave et
AList.count på den liste man smider den ind i...

I øvrigt kan du også bruge commatext til at få en StringList
kommasepareret.

Eller sagt på en anden måde den virker begge veje, du kan både skrive
til og læse fra...

MVH
Toke Herkild