Smede
Fra : MAIKEN.N

Dato : 26-04-03 18:41

Hej alle i gruppen.

Har læst alle de spændende kommentarer vedr. smede,- og deres arbejde. Der
er mange forskellige meninger på dette område, og som bekendt er det jo
sådan at hvis man spørger 10 forskellige mennesker, ja så får man tit også
10 forskellige meninger. Sådan er det.

Jeg bruger selv en DS beslagsmed til min hest, og jeg har brugt ham i 11 år
nu. Han er en utrolig dygtig smed - syntes jeg -, og udfører sit arbejde til
fulde tilfredshed. Jeg tror lidt det handler lidt om at man som hesteejer
bør sætte sig lidt mere ind i vigtigheden af en korrekt beskæring, og
generel pleje af hestens hove. Derudover, syntes jeg også at jeg fornemmer
at mange folks holdning er "smeden kommer aldrig til tiden". Jeg må sige at,
min smed altid overholder sin aftale og det handler lidt om gensidig
respekt. Nogle ringer til smeden og forlanger at den nærmest skal stå
ny-skoet samme dag! Hvis man ringer i god tid, og giver smeden en chance for
at få det til at passe ind i ugens program, så tror jeg det vil løse en del
problemer.
Selvfølgelig bruger vi alle den smed som vi fornemmer er bedst til at
udfører et beslag, og har man haft dårlige oplevelser med en smed, bruger
man naturligvis ikke ham/hende igen.
At bruge en valgt smed for at spare penge på dette område, syntes jeg er en
rigtig dårlig ide´. For mig handler det ikke om penge, men om et korrekt
udført stykke smedearbejde. Hovene har stor betydning for hesten, og med det
arbejde vi udsætter den for, er det så sandeligt vigtigt at den står rigtigt
så man ikke får en ødelagt benstilling. Så mere generel fokus på hovene og
hestens korrekte benstilling, samt korrekt daglig pleje.
Husk altid på "Ingen hove, ingen hest".

Venlig hilsen Maiken.

Fra : matilde

Dato : 27-04-03 16:15

"MAIKEN.N" <maiken@nielsen.tdcadsl.dk> wrote in message news:<3eaac4b9$0$31944$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

> [...]
> så man ikke får en ødelagt benstilling. Så mere generel fokus på hovene og
> hestens korrekte benstilling, samt korrekt daglig pleje.

Det var et godt indlæg,netop det med at folk ikke ringer i god tid,kan
give os stress.
Lige efter påske fks,var der mange der ringede,og de skulle helst alle
sammen have skoet samme uge.
Det er dejligt at have nok at lave,men jeg håber at kunderne vil have
lidt forståelse for,at vi ikke er blæksprutter,og kun har to arme og
to ben,og at der udover det kun er 24 timer i døgnet.

En spurgte hvor jeg bor,jeg bor på Fyn og resten kan man se på min
hjemmeside
www.matildes-beslagsmedie.dk
Mvh Matilde

Fra : Marlene

Dato : 28-04-03 07:50

matilde <matildebeslagsmed@msn.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:cabf1a9a.0304270715.6e6d2f46@posting.google.com...

Snip

> En spurgte hvor jeg bor,jeg bor på Fyn og resten kan man se på min
> hjemmeside
> www.matildes-beslagsmedie.dk
> Mvh Matilde

Ja, det var mig! Og hvor er jeg heldig, for jeg flytter faktisk fra Århus
til Fyn her sidst på sommeren!!!! Så der bliver sikkert bud efter dig fra
mig

Mvh. Marlene.

Fra : Anet

Dato : 28-04-03 10:07

> [...]
> at få det til at passe ind i ugens program, så tror jeg det vil løse en del

(klip)

Hej Maiken

Jeg tror du har ret i at mange hesteejere ringer i sidste øjeblik til smeden og så er tålmodigheden nok ikke så stor. Men som jeg
ser det så er der for få smede og dem der er har rigeligt at lave. Jeg får altid en ny tid når min smed er her og hvis jeg så er
uheldig at få en sko tabt så ringer jeg og må så bare vente et par dage så han kan putte min hest ind i programmet. Dengang min smed
tog mig ind som kunde for ca. 3 år siden tog han mig ind fordi, at jeg ikke rider stævner. Og det vil så sige at han ved at går der
evt. 2-3 dage inden han kan komme så er det ok fordi jeg så bare lader hestene gå på folden. Han kunne ikke overskue at få flere
kunder ind som skulle have ordnet hesten her og nu. Men da jeg jo var en bare fritidsrytter og godt kunne vente nogle dage på ham så
tog han mig ind. I de 3 år har jeg haft 3 tabte sko og det har mest været pga. mudder i folden og jeg har højst ventet en dag så jeg
kan bestemt ikke klage over min smed.

--

~Hilsen
Annette~