Hip Hurra
Fra : Amie

Dato : 26-04-03 12:50

Hejsa
I dag er jeg den lykkelige mor til to fødselsdagsbørn. Mine to dejlige tøser
Victor og Holger. De kiggede noget mærkeligt på mig, da de fik et par rejer
i morges, men mums de var henrykte... Victor er dog i løbetid, så hun er
normalt ikke helt så interesseret ( heldigvis er det sidste gang, for hun
skal fikses på fredag ), men rejer kan dog få hende til at glemme alt. De
fik også deres legetøj, som var et kæmpe hit. Efter de blev træt af at lege
med det, kom turen til at lege med indpakningspapiret. Katte er virkeligt
ligesom små børn. Mange gange er det ikke gaven der er det sjove, men mere
kassen det er pakket ind i. Der skal så lidt til at gøre dem glade :)

Nu tror jeg selv meget på astrologien, så jeg kom til at tænke på om de
kendetegn som er hos os mennesker også er hos kattene. Jeg har herunder
skrevet om Tyrens ( som er det tegn vi er i på nuværende tidspunkt )
generelle aspekter, så kan man jo udrede hvad man vil :)

********
Personlighed :
Praktisk, gavmild, tålmodig, målbevidst, konstant, stædig.

Tyrens tegn er selvbevidst, udholdende og principfast. Det repræsenterer
evnen til praktisk at konkretisere og befæste ideer og værdier. Tyren er
pga. af deres praktiske anlæg en anelse konservative. De tager ikke gerne et
initiativ, hvis de ikke kan forudberegne resultatet.
De er æstetisk anlagte, og har frem for alt sans for form og fysisk skønhed.
De har et stort behov for nydelser, også af sanselig art. De har store
seksuelle behov.
Deres følelsesliv er kendetegnet ved dybde og trofasthed. De negative sider
heraf er deres skindsyge og besiddertrang.
Tyrens stærke behov for faste værdier og besiddelser kan under uheldige
omstændigheder resultere i nydelsessyge, materialisme og almindelig tryghed.
Dette skyldes angsten for at miste. Frygten for at miste den nærværende
tilstand, hvad enten den er af materiel, følelsesmæssig eller intellektuel
karakter, kan få tyren til at anlægge en småborgerlig adfærd.
Tyren er et af zodiakens mest alment begavede tegn. Tyrene har skabende
kraft, udholdenhed ( når de først kommer i gang ) og praktiske evner på alle
livets områder. Dette giver dem rige muligheder for fremgang. Deres
egentlige hindringer er bekvemmelighed, nydelsessyge og deres afhængighed af
stemninger.
De har gode intellektuelle evner og sans for logik. Tyren tilføjer desuden
en æstetisk dimension til de livsområder, hvorpå de er virksomme.
*********

Masser af miawen
Malene og de to glade fødselsdags børn Holger og Victor

Fra : Ann K

Dato : 26-04-03 16:17

Hej Malene.
Til lykke med de to

Hvis du kigger på Ann Rudbecks hjemmeside
http://www.geocities.com/ann_rudbeck har hun en "katstrologi" del, som da
med lidt god vilje kan passe på kattenes fødselsdato... ihvertfald passer
den på mine tre Tvillinger og ene Vædder... jeg har så store problemer med
at få Ranje indpasset - han er enten Jomfru eller Vægt... og om den ene
siges det at det er elegante, pertentlige og forfinede katte, mens det andet
tegn påstår at Vægt-katten hører til de mest intelligente i dyrekredsen...
tykke, "mig-ikke-forstå" Ranje, der kun kan finde ud af at vaske sig våd???

Mvh Ann

Fra : Amie

Dato : 26-04-03 16:24

Hejsa Ann

> Til lykke med de to
Mange tak.. de kæmper rundt med deres nye legetøj nu. Victor har helt glemt
hun er i løbetid og har fundet sit dræberinstink overfor den nye legemus..
hehe Holger kan slet ikke nærme sig :)

> [...]
> tegn påstår at Vægt-katten hører til de mest intelligente i dyrekredsen...
> tykke, "mig-ikke-forstå" Ranje, der kun kan finde ud af at vaske sig

Det vil jeg da helt klart se på. Det er sjovt at man katte i den grad har
personlighed og hvordan katte fra samme kuld kan være så forskellige. Det er
helt klart Victor der er den dominerende her hjemme, men det er sjovt at se
at Holger er begyndt at prøve at tage tronen fra hende. Hun har dog ikke en
chance :)

Masser af knuser
Malene

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 26-04-03 16:48

In <b8e7s8$hoa$1@sunsite.dk> Ann K wrote:
> [...]
> andet tegn påstår at Vægt-katten hører til de mest intelligente i
> dyrekredsen... tykke, "mig-ikke-forstå" Ranje, der kun kan finde ud af

Hej navnesøster
Nu er der jo rodede jomfruer og uintelligente vægte til - han har nok en
dominerende ascendant af en slags (det tegn der var på vej over
horizonten i fødselsøjeblikket) Mine to jomfrupiger, født samme dag
er meget forskellige. Donna er blid og tilbageholdende, men stolt (
fiskeascendant?) og Ditte er en lille umiddelbar bulldozer med
temperament (vædderascendant?)
Min lille side er nu mest beregnet til at tage med et glimt i øjet. Jeg
har selv læst alt for meget om emnet til at tro på, at man kan udlede
ret meget bare af fødselstegnet..
Det er for øvrigt noget skægt noget. Min medfødte skepsis afviser ideen -
men da jeg i sin tid lavede en del horoskoper til folk jeg slet ikke
kendte, meldte de forbløffende ofte tilbage at jeg havde ramt plet. Sært... :-

Fra : Ann K

Dato : 27-04-03 22:17

Hej Navnesøster.

>Min lille side er nu mest beregnet til at tage med et glimt i øjet.

<> Og det er skam også sådan jeg tager det
Har lige fundet ud af at Tia er Krebs... Blid og kærlig... hmmm???
Følsom - JA!

>Jeg
>har selv læst alt for meget om emnet til at tro på, at man kan udlede
>ret meget bare af fødselstegnet..

Tja, som religionsvidenskabsstuderende (oj et ord!) har jeg samme skepsis!

Mvh Ann

Fra : Pia J

Dato : 10-05-03 14:12

"Ann K" <tsarsFJERN@DETTEos.dk> wrote in message
> Hej Navnesøster.

> <> Og det er skam også sådan jeg tager det
> Har lige fundet ud af at Tia er Krebs... Blid og kærlig... hmmm???
> Følsom - JA!

Jeg er også krebs og en værre hidsigprop, så det skal nok passe alligevel,
Ann

:Pia