Cisco 2950 catalyst - tildeling af ip ?
Fra : ViP

Dato : 26-04-03 10:57

Hej NG,

Jeg har netop købt en Cisco catalyst 2950 switch, men har lidt problemer med
at tildele den en ip.

Hvis der er nogle som ligger inde med viden herom, vil det glæde mig meget
med et svar

--
/ViP

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 26-04-03 11:11

ViP wrote:
> [...]
> at tildele den en ip.
>
> Hvis der er nogle som ligger inde med viden herom, vil det glæde mig meget

Kig på:

http://www.tek-tips.com/gviewthread.cfm/lev2/8/lev3/58/pid/558/qid/478580

mvh/Glenn

Fra : Jesper Skriver

Dato : 26-04-03 14:17

On Sat, 26 Apr 2003 11:56:31 +0200, ViP wrote:
> [...]
> at tildele den en ip.
>
> Hvis der er nogle som ligger inde med viden herom, vil det glæde mig meget

conf t
interface VLAN XX
ip address x.x.x.x x.x.x.x
exit
ip default-gateway x.x.x.x
end
write

VLAN XX er det vlan som den skal have en IP adresse i, hvis du
ikke bruger VLAN's, saa er det 1

/Jesper

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer
Alfa Romeo 156, 2.0TS