Lidt mere Stormflod 1872
Fra : Henning Jensen

Dato : 26-04-03 09:11

For kort tid siden var der nogle indlæg omkring stormfloden i 1872, som især
oversvømmede store dele af Lolland og Falster.
Tilfældigt var jeg forbi Køge, for et par dage siden, og på Ølsemaglevej, på
venstre hånd før Kirstinedalsskolen, var der også rejst en "stele" der viste
hvor højt vandet havde stået i 1872. Så selv så højt nordpå, har der dengang
været store oversvømmelser.
Så det er ikke utænkeligt, at det nærmeste lokalhistoriske arkiv har mere
fra dengang.

Hilsen Henning Jensen

Fra : Johnm

Dato : 01-05-03 06:11

Kjeld Ejdorf udgav i 2002 en bog med titlen "Stormfloden 1872", der
grundigt og levende gennemgår katastrofen. hvor mange hundrede skibe
forliste. Den kan lånes på eller gennem det nærmeste bibliotek.

Venlig hilsen
John Møller

http://www.kandu.dk/