Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Har jeg råd til lejlighed?
Fra : Tony Adams

Dato : 26-04-03 01:14

Jeg tjener omkring 20k brutto i øjeblikket. Hvis jeg har til udbetalingen,
hvor meget er så det højeste, jeg cirka kan sidde for brutto per måned?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-04-03 07:05

Tony Adams wrote:

> Jeg tjener omkring 20k brutto i øjeblikket. Hvis jeg har til udbetalingen,
> hvor meget er så det højeste, jeg cirka kan sidde for brutto per måned?

Hvor meget har du i øjeblikket til overs til opsparing om måneden? Det
og så din nuværende husleje samt eventuelle ændringer plus/minus i
transport kan du cirka sidde for per måned. Det vil også være fornuftigt
at stadig have luft til en opsparing, så du ikke behøver at flytte, hvis
du for eksempel bliver arbejdsløs i en periode.

Det er nærmest umuligt at opsætte et fast huslejebeløb ud fra en løn
alene, det afhænger en hel del af dit forbrug. Nogle kan simpelthen ikke
klare sig med mindre end 10.000 kroner om måneden til mad, fest og
farver, mens andre kan klare sig for 3.000 kroner uden at føle afsagn.

Du kan ikke forvente at dit forbrugsmønster ændres, fordi du køber
lejlighed. Mange tror, de kan bruge mindre, men det sker kun sjældent i
virkeligheden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Tony Adams

Dato : 26-04-03 10:32

> [...]
>
> Du kan ikke forvente at dit forbrugsmønster ændres, fordi du køber
> lejlighed. Mange tror, de kan bruge mindre, men det sker kun sjældent i

Har banken ikke nogle tommelfingerregler?

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 26-04-03 10:48

"Tony Adams" <andersfrisk@ofir.com> wrote in message

> Har banken ikke nogle tommelfingerregler?

Jo, 2,5 gange den samlede årsinkomst.

\MK

Fra : Kurt

Dato : 26-04-03 21:42

"Morten Klostergaard" <mgk@remove.tera.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, 2,5 gange den samlede årsinkomst.

Hvordan skal det forståes ?

eks samlede årsindkomst er 300.000*2,5 = 750.000 ?

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 26-04-03 21:49

"Kurt" <devnull@sunsite.dk> wrote in message news:b8er4r$8lr$1@sunsite.dk...

> "Morten Klostergaard" <mgk@remove.tera.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan skal det forståes ?
>
> eks samlede årsindkomst er 300.000*2,5 = 750.000 ?

Ja.

\MK