"ud og sejle"
Fra : Ulla og Rasmus

Dato : 25-04-03 20:17

Hej,
bag på nogle billeder som min farfar i sin tid sendte til min farmor da han
var "ude og sejle" står angivet enkelte navne på skibe samt årstal - ved
nogen her om man udfra disse data vil kunne finde oplysninger om min farfar
?
Han var født i 1910!

Ulla

Fra : V Rasmussen

Dato : 25-04-03 20:34

Hvad var skibenes navne?

Fra : Ulla og Rasmus

Dato : 25-04-03 20:49

På et billede står der S/S Nordsøen - af Esbjerg
på et andet S/S Eva af Bergen
på et tredie S/S Svava eller abava eller sådan noget

Det er omkring 1932-34.

Ulla

Fra : claus_bo

Dato : 27-04-03 19:07

Ulla og Rasmus <ulla_rasmus@webspeed.dk> skrev i artiklen
<3ea990cb$0$31936$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> På et billede står der S/S Nordsøen - af Esbjerg
> på et andet S/S Eva af Bergen
> på et tredie S/S Svava eller abava eller sådan noget
>
> Det er omkring 1932-34.
>
> Ulla

Hvis du på Google bruger avanceret søgning og eksakt sætning, kan du finde
alle tre skibe omtalt. De passer alle tre meget godt med den periode, du
nævner.

Med venlig hilsen

Claus Bo

Fra : Mogens Bang

Dato : 27-04-03 22:10

Hej. "Svava" kan du sikkert finde under "Em. Z. Svitzer".
v.h.
Mogens Bang

Fra : LisBJensen

Dato : 25-04-03 20:41

Du kan måske på det pågældende rederi finde noget. Hvis du kun har
navnet på skibet, må du kunne finde dette disse skibe på f.eks google,
og derved finde et evt rederi. De har måske lister over besætningerne.
Ellers kan det være du skulle prøve at se om du kan finde ham i
Sørullerne (Lægdsruller) på Rigsarkivet.
Lis

http://www.kandu.dk/

Fra : mia gerdrup

Dato : 26-04-03 13:13

"LisBJensen" <LisBJensen.news@kandu.dk> wrote in message news:<3ea98fcd$0$124$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> [...]
> Ellers kan det være du skulle prøve at se om du kan finde ham i
> Sørullerne (Lægdsruller) på Rigsarkivet.

Kig ind på www.svava.dk, - der er muligvis tale om samme skib, ellers
kan du måske få en ledetråd.

Hilsen mia

Fra : Hans Nørgaard

Dato : 26-04-03 16:03

Der er jo da altid Danmarks skibsliste, der siden ??? er udkommet årligt.
mvh
Hans

Fra : Wendy Stæhr Rasmusse~

Dato : 27-04-03 07:53

Hej Ulla.

For nyligt havde jeg kontakt med en gut i Canada som havde set en
efterlysning af min farfars bror som rejste til Canada for mange år siden.

Jeg vidste ikke så meget andet om ham end, at han var blevet tidligt
pensioneret p.g.a. en arvelig sygdom.

Men ud fra en dødsannonce fandt denne gut i Canada frem til følgende for
mig:

- Plejehjemmet som min farfars bror havde boet på.
- Bedemandsforretningen som havde taget sig af begravelsen.
- Firmaet som havde haft min farfars bror ansat, og her var utrolig mange
oplysninger omkring ham noteret i en personalefil. (Jeg kunne endda se, at
han havde fået fri en måned for at besøge Danmark, for der stod simpelthen:
Visit Denmark som årsag for fraværet.)

Dette får mig til at tro at det er meget tænkeligt at også du vil have
heldet med dig hvis du kontakter de steder hvor din farfar har været
ansat. - Det er meget almindeligt at der i personalefiler står andet end
hvornår man er ansat og afskediget fra sit job, selv idag....

Wendy Stæhr Rasmussen
wma@tdcadsl.dk

Fra : Ulla og Rasmus

Dato : 28-04-03 09:26

Jeg takker meget for svar !

Skulle der dukke oplysninger op fra andre der har haft slægt på samme både i
samme periode er jeg stadig meget interesseret.

Min farfar døde før jeg blev født så det er desværre et noget begrænset
kendskab jeg har til hans "gøren og laden".

Ulla