> også hvis det er i holland? eller udenfor DK?
Nej. Den garanti, de yder er fra den dato, de blev lavet på fabrikken og du
kan ikke være sikker på at din garanti overhovedet bliver udvidet af at
skidtet bliver byttet. Dette er fordi det er fabrikkens egen garanti, der
slet ikke ligger inden for dansk lovgivning. Du er kun sikret gennem din
forhandler, der skal overholde dansk lov. Jeg ved ikke præcist om ibm's
garanti blev udvidet ved ombytning da disken blev købt, men det er faktisk
tvivlsomt. Du må ringe og spørge Hitachi, da du ikke må sende dem mails jvf.
nedenstående.
Efter hitachi's overtagelse af ibm's hd-afdeling skal man nu ringe til et
eller andet nr i udlandet for at få byttet sine diske. Man kan fandme ikke
engang sende dem en mail. Det er kun folk, der har startet en RMA-sag der må
det
Oveni koster det stadig 130kr at sende skidet til holland og den man får
tilbage går i stykker alligevel, så man kan starte forfra. Jeg har en GXP75
på mit bord og denne gang tror jeg ikke, jeg gider sende den tilbage mere.
Det kan sgu ikke betale sig da den sikkert skal byttes igen senere og større
seagatediske (som de velfungerende nogle jeg ellers har) ikke er så dyre i
dag. IBM'en er død for 4. gang!!!
mvh Jacob