Hjemmebrændt BIOS? Hvordan
Fra : Villy Jensen

Dato : 24-03-01 06:41

Hej gruppe.

Jeg har et eller andet sted på www læst hvordan man kan
starte PC med OK BIOS
lave backup-image på floppy af OK BIOS
pille OK BIOS ud (UDEN AT SLUKKE PC)
montere en fejlbrændt BIOS
brænde floppyimage på den fejlbrændte BIOS

Er der nogen der kan hjælpe med link til beskrivelsen?

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 24-03-01 09:37

Der er vel ikke så meget at forklare. Dog er det ikke nødvendigt at
tage en backup af den fejlbrændte BIOS hvis du har fundet en .BIN fil
på nettet til den. Grunden til at tage en backup af den gode BIOS
skulle være i tilfælde af at den gode BIOS bliver ødelagt under
operationen.

Men husk at der ingen garanti er for at det virker, da det afhænger
meget af hvilken EEPROMs MB'et kan bruge. Og husk også at du risikerer
at stå med 2 ødelagte BIOS'er bagefter! - og hvis du er rigtig uheldig
et ødelagt MB. ( - det har jeg dog kun oplevet en gang!! - men
risikoen er der. )

Mvh. Brian

PS. Jeg er selv begyndt at bruge en rigtig EEPROM brænder. Så hvis du
ikke har mod på at bruge hot-plug metoden kan du sende de numre der
står på BIOS chippen under evt. klistermærker, så kan jeg tjekke om
jeg kan flashe den med mit udstyr. ( - i givetfald vil det koste dig
50kr. )