kløerne hænger fast
Fra : Katja

Dato : 24-04-03 21:16

Hej NG,

jeg skriver endnu engang...om min stadig "nye" colourpoint Fie....

har nemlig et lille/stort problem...

Fie's klør hænger fast overalt....tidligere her til aften hang hun fast i en
tapetfoldning bag min radiotor, og tit hænger hun fast i sædet på en stol,
mens hun sidder nede på gulvet og kigger med armen hel strakt.....

det er jo ikke det store problem når jeg er her for jeg kan hurtigt frigøre
hende...men hva så når jeg ikke er her?? det virker selvfølgelig som om hun
klarer det fint alligevel, for hun må jo på en eller anden måde rive sig fri
for jeg har ikke fundet hende sådan når jeg er kommet hjem.

indtil videre har jeg prøvet at få hende til at være lidt mere aktiv omkring
kradsetræet meeeeen det er ikke hendes yndlingslegetøj....derudover har jeg
klippet hende kløer men intet af det fungerer...nogen der har et andet
tip...???

gode råd er skidende...

hilsen katja

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 24-04-03 21:17

Hej Katja.
Er hun gammel?
Gamle katte får nemlig problemer med at trække kløerne ind. Vores gamle Gaby
lød som en hund, når hendes kløer "tikkede" hen over trægulvene
Og min barndoms gamle kat, der blev 18 år, hang altid fast i hyrdetæppet.
Hvis det er det, der er problemet, er der ikke så meget at gøre. Men du
siger "nye", så hun er måske slet ikke så gammel?

Mvh. Else.

Fra : Katja

Dato : 24-04-03 21:24

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis det er det, der er problemet, er der ikke så meget at gøre. Men du
> siger "nye", så hun er måske slet ikke så gammel?

Hej Else,

nej hun er ikke spor gammel....hun er ca 15 mdr. gammel.....så det kan ikke
være det......

hilsen katja

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-04-03 21:53

Katja wrote:
> Hej NG,

hej Katja :)

> jeg skriver endnu engang...om min stadig "nye" colourpoint Fie....

nu svarer jeg lidt ud fra mine erfaringer med vores perser pige på 2½ år (
som du sikkert ved er colourpointen også perser*G*)

> har nemlig et lille/stort problem...

kan det ihvertfald sagtens være :)

> [...]
> fast i en tapetfoldning bag min radiotor, og tit hænger hun fast i
> sædet på en stol, mens hun sidder nede på gulvet og kigger med armen

lyder bekendt, selvom linda sjældent hænger i, så sker det alligevel med
jævne mellemrum.... og oftere end for nogle af vores andre katte....

> [...]
> selvfølgelig som om hun klarer det fint alligevel, for hun må jo på
> en eller anden måde rive sig fri for jeg har ikke fundet hende sådan

jeg tror sagtens hun kan løsne sig af sig selv, det er ihvertfald ikke et
problem her......

> [...]
> yndlingslegetøj....derudover har jeg klippet hende kløer men intet af
> det fungerer...nogen der har et andet tip...???

hvor meget klipper du af hendes klør, og hvor ofte??
det er nemlig min erfaring at hvis jeg klipper lindas så skal jeg faktisk
gøre det hver uge for at holde det ved lige....
jeg ved ikke hvorfor, men jeg har en fornemmelse af at hendes klør er en
smule finere og blødere end de andre missers, og det er en af grundene til
at hun kan hænge i så tit.......

> gode råd er skidende...

mit råd: tag hende med et smut forbi dyrlægen og få gode råd til hvor tæt du
må klippe kløerne, det kan jo være at du sagtens kan klippe dem kortere end
du tror......

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Katja

Dato : 25-04-03 11:21

Hej Sabina,

det er nok en god ide, men jeg klippede hendes klør for en uge siden og jeg
synes ikke det har været mærkbart bedre, men det er måske fordi jeg skal
gøre det tiere...

tak for det gode råd.

hilsen katja