Vaccinationer hvor ofte
Fra : Peter

Dato : 24-04-03 20:10

Hvor ofte skal hunden Vaccineres, jeg så for et par år siden i tv at svensk
kennelklub anbefalede Vaccinationer hver 2-3 år da man påstod at hundes
immunforsvar kunne tage skade af at blive Vaccineret hvert år. Jeg forstår
at man blandt nogen dyrlæger ikke længere mener at det er nødvendigt med
årlige Vaccinationer her i danmark.

Fra : Ladycatwoman

Dato : 24-04-03 22:14

"Peter" <peter@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> at man blandt nogen dyrlæger ikke længere mener at det er nødvendigt med

Hej Peter.

Hvad enten man diskuterer vaccination af børn eller hund, er der delte
meninger. Nogle mener, at man helt skal lade være, andre mener hvert år og
så er der dem, der mener, at der skal gå 2-3 år.

Jeg har talt med dyrlægen om det, og det er noget med, at nogle hunde kan
vente 2 år, og andre skal have vaccinationen hvert år for at være dækket
ind.
Ved du, hvor lang tid din hund kan vente? Nej, det gør hverken du, jeg eller
din dyrlæge, så min dyrlæges forslag var, at vaccinere hunden hvert år. Så
er man sikker på at være dækket ind.

Med venlig hilsen Cujos mor.

Fra : Mari

Dato : 24-04-03 22:44

"Ladycatwoman" <ladycatwoman@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ved du, hvor lang tid din hund kan vente? Nej, det gør hverken du, jeg
eller
> din dyrlæge, så min dyrlæges forslag var, at vaccinere hunden hvert år. Så
> er man sikker på at være dækket ind.

Går man til træning eller konkurrencer - så skal vaccinationsintervallerne
som de kræver overholdes.

/Mari

Fra : Lars W. Hagen

Dato : 14-05-03 21:49

Enig!

Der er bare det lille problem at det der i DKK's udstillingsreglement og det
der er gældende ikke er det samme.

I reglementet står at hunden skal være vaccineret inden for de sidste 24
måneder, men det reelle er at den skal være vaccineret inden for 36 måneder.
Det har der været skrevet om i Hunden, men det var et meget lille stykke som
næsten ingen så.

Vores dyrlæge anbefaler at hunden mens den er hvalp og unghund vaccineres
hvert år og derefter hvert andet.

Vi gør det på den måde at når hvalpen kommer i huset bliver den vaccineret
hvert år indtil den passer ind sammen med de andre - hanner på lige år og
tæver på ulige.

Lars W. Hagen
Kennel Modvig

Welsh Corgi Pembroke
www.kennelmodvig.dk

Fra : Peter

Dato : 25-04-03 10:08

"Ladycatwoman" <ladycatwoman@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> meninger. Nogle mener, at man helt skal lade være, andre mener hvert år og
> så er der dem, der mener, at der skal gå 2-3 år.

Ja og det er så Svensk kenneklub !!. Ved samme lejlighed interviewede tv
formanden for de danske dyrlæger der hårdt presset indrømmede at det ikke
var nødvendigt med vaccinationer hvert år, men at hunden så kunne få alment
helbredstjeck når den nu var hos lægen. Der er noget der tyder på at det
her er en forretning for dyrlægen og jo flere gange kunden besøger ham jo
flere penge havner i kasseapparatet.

> Jeg har talt med dyrlægen om det, og det er noget med, at nogle hunde kan
> vente 2 år, og andre skal have vaccinationen hvert år for at være dækket
> ind.

Når jeg får den slags svar, så lugter jeg manipulation, hvilke hunde er det
foreks. Meget ofte oplever jeg at min uvidenhed bliver udnyttet til vride
mig for penge. Men jeg er nødt til at gøre hvad der bliver sagt og betale
ved kasse1 når det er dyrlægen der har ekspertisen og ikke mig.
Men det er derfor jeg skriver for forhåbenligt at blive lidt klogere, da
viden i denne sammenhæng er lig med penge.

Peter

Fra : Therese

Dato : 25-04-03 12:09

"Peter" skrev i en meddelelse
> [...]
> mig for penge. Men jeg er nødt til at gøre hvad der bliver sagt og betale
> ved kasse1 når det er dyrlægen der har ekspertisen og ikke mig.

Jeg er meget enig med dig i tvivlen, men så længe klubberne kræver
vaccination hvert år, har man jo ikke de store valgmuligheder, hvis man
ønsker at gå til træning.

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Ladycatwoman

Dato : 27-04-03 18:30

> [...]
> Men det er derfor jeg skriver for forhåbenligt at blive lidt klogere, da
> viden i denne sammenhæng er lig med penge.

Hej Peter.

Ingen af os har lyst til at blive snydt, men jeg tror heller ikke der er
mange herinde, der har lyst til at miste deres dyr.

Som tidligere kattejer, undlod jeg 1 gang at vaccinere mine 2 katte. De var
indekatte, jeg var på SU, så jeg skulle spare, hvor der kunne spares.
Begge katte fik dog katteinfluenza og jeg var mm. fra at miste specielt den
ene. Det kostede 5 gange så meget at få dem raske, som vaccinationen ville
have kostet.
ALDRIG mere vil jeg spare penge på bekostning af mine dyrs helbred.

Hvis de fleste dyrlæger anbefaler, at jeg bruger 350 kr. om året på at
vaccinere min hund, så gør jeg det med glæde.

Better safe than sorry.

Med venlig hilsen Cujos mor.

Fra : Kr Kristensen

Dato : 25-04-03 04:52

> [...]
svensk
> kennelklub anbefalede Vaccinationer hver 2-3 år da man påstod at hundes

Og vil du have din hund med til udlandet kræves der vaccine HVERT år
Tag eks Sverige hvis der bare går en dag over ja så skal man hele proceduren
igennem med prøver som skal godkendes og man skal også søge hvert år for at
få sin hund med derop
mvh
kr