Køb ikke Brenderup
Fra : Hesteindex

Dato : 24-04-03 20:41

Skal du ud og købe trailer så køb ikke Brenderup

Det et er vigtigt at se sig for før man køber trailer, dette har jeg måtte
erkende.

Jeg kan ikke anbefale at køber Brenderup

Hvorfor det, jo - jeg skulle have mig en hestetrailer og der er jo mange at
vælge imellem, mange prisklasser og mange udgaver. Jeg er nok lidt af en
tryghedsnarkoman, så jeg besluttede at holde mig til noget jeg kender, jeg
købte mig en Brenderup, jeg har altid troet at Brenderup var det bedste man
kunne købe for penge. Nu står jeg med en hestetrailer som er ved at falde
fra hinanden, den er godt nok blevet 3 år gammel, men jeg er af den mening
at for så mange penge burde den holde bedre.

Problemet er at traileren er hvidlamineret og denne laminat er begyndt at
boble op inde i traileren, det ser ud som at den er blevet perforeret med en
nål, en masse små bobler, det andet problem er at glasfiber toppen er
krakeleret i bagkanten og den bagerste stiver er knækket, så nu er toppen
ikke længere stabil, og går mere og mere i stykker.

Jeg kontaktede forhandleren og fortalte ham min problemstilling. Han bad mig
om at komme med traileren så han kunne se fejlene. Da han havde kigget på
traileren, ringede han til Brenderup, som bad om at få den over til
gennemsyn, det fik de så.

Der gik lidt over en uge og så sagde Brenderup:

Pladerne i traileren er boblet op?

Forklaring fra Brenderup: I lufter ikke traileren ud, så den står og er
fugtig.

Glasfibertoppen er revnet ved bagerste afstivning, begge sider, samt kanten
rundt ved rampen?

Forklaring fra Brenderup: Hesten står uroligt.

Dette bliver jeg selvfølgelig gal over, og Brenderup lover at finde en
løsning.

Løsningen blev:

Sparkeplader på siderne af traileren og en lille kontant godtgørelse (givet
af producenten af pladerne) samt en overmaling med noget fugtspærendene
maling, der hvor pladerne bobler op, som ikke har samme farve som traileren
og som er malet med pensel og derfor er meget tydeligt. Glasfibertoppen har
Brenderup ikke ønsket at gøre noget ved.

Jeg har nu givet op overfor Brenderup og må erkende at jeg selv må gå til
bidet og håbe at jeg kan få lavet glasfibertoppen på traileren ellers må jeg
ud og købe en ny top og den koster omkring kr. 15.000,- og så må jeg leve
med pladerne og se hvor længe disse holder.

JEG KAN DERFOR IKKE ANBEFALE NOGEN AT KØBE BRENDERUP

God trailer jagt

Claus Larsen

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 24-04-03 21:11

"Hesteindex" <webmaster@hesteindex.dk> wrote:

>JEG KAN DERFOR IKKE ANBEFALE NOGEN AT KØBE BRENDERUP

Lidt sygt at lave dette indlæg i denne gruppe. Men jeg kan fortælle at
vi her har en Brenderup trailer der bruges til udlejning. Ved at passe
på den er den stadig, efter to år, lige så fin som da vi købte den.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Claus Larsen

Dato : 25-04-03 06:24

Det troede jeg også jeg skulle have!

Fra : Lene

Dato : 25-04-03 08:20

"Hesteindex" skrev:> Skal du ud og købe trailer så køb ikke Brenderup

Jeg har haft min Brenderup i 12 år nu - slag på tasken så har jeg kørt
knap 500.000 km med den. Den er stadigvæk i upåklagelig stand.

Mvh. Lene

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-04-03 08:39

"Lene" <hamadryad@mail.dk> wrote in message news:b8angv$jh0$1@sunsite.dk...

> "Hesteindex" skrev:> Skal du ud og købe trailer så køb ikke Brenderup
>
> Jeg har haft min Brenderup i 12 år nu - slag på tasken så har jeg kørt
> knap 500.000 km med den. Den er stadigvæk i upåklagelig stand.

Vi havde en Brenderup i 3 år, den var 3 år gammel da vi købte den. Da vi
solgte den var den tip-top. Jeg vil købe en Brenderup anytime igen hvis det
var.

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : Claus Larsen

Dato : 25-04-03 20:16

Det kommer denne ikke til at holde!! Desværre - det var derfor jeg købte
Brenderup.

/Claus

Fra : lotsky

Dato : 13-06-03 08:24

"Hesteindex" skrev d. 24-04-03 20:41 dette indlæg :
> Til Claus Larsen>
>
> Jeg har en Brenderup hestetrailer fra 1997, og den fejler overhovedet
ingenting.
Hvordan har du selv behandlet din?
Vasker du den både indvendig og udvendig?
Muger du ud efter hver kørsel med den?
Laver du gennemtræk i den efter brug?
Hvor står den i vinter-halvåret?

Jeg håber du vil svare, da jeg synes det er skrapt at fraråde folk at
købe Brenderup.
Det er ligesom med trailer som det er med biler. Der er nogle enkelte
stykker som har "børnesygedomme", men det skal man ikke generalisere på.
Vi har ingen problemer med vores, og vi har nogle heste som rokker på
sig under transporten.

Venlig hilsen
Lotsky

http://www.kandu.dk/

Fra : Anet

Dato : 14-06-03 11:19

Nu sidder jeg her og påtænker eller ønsker mig en trailer og når jeg kigger
f.eks dba.dk igennem så ser jeg netop mange brenderuptrailere til salg der
tilbage fra starten og midten af firserne....Det er da meget godt holdt må
jeg sige da jeg jo ved at ikke alle har deres trailere stående indendørs og
ikke alle muger ud i traileren efter brug.

--
~Hilsen
Annette~

Fra : Rasmus Christian Kaa~

Dato : 15-06-03 08:27

"Anet" <anet49@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> ikke alle muger ud i traileren efter brug.

Mine forældre og jeg har været glade for vores Brenderup trailer i mange år,
men hvis man køber Brenderup skal man nok være villig til at ofre lidt
ekstra og købe en af de større modeller (man får jo hvad man betaler for!).