Læskur
Fra : Fudge

Dato : 24-04-03 20:10

Hej

Vi bor på en gård, hvor vi har 5 heste. Vi skal snart til at bygge et
læskur. Mit spørgsmål er så, hvor stort det skal være?

Det skal vel være rimeligt stort, hvis de alle 5 skal kan stå der på samme
tid.

Er der nogel der ved hvor stort det skal være?

Håber i kan hjælpe mig.

Hilsen Susanne

Fra : skingur

Dato : 27-04-03 12:20

"Fudge" skrev d. 24-04-03 20:10 dette indlæg :
> [...]
samme
> tid.
>
> Er der nogel der ved hvor stort det skal være?

Læskuret skal have plads til at alle dyr kan ligge ned på én gang på et
tørt og strøet leje.
Husk at anmelde læskuret til kommunen inden opførelsen.
Opførelse af læskure skal overholde reglerne i Planloven og Bygnings-
reglementet.
Dyrene bør vandes og fodres uden for læskuret på skiftende pladser. Hvis
der fodres i skuret kan kommunen stille karv om ekstra strøelse eller
fast bund.

http://www.stenloese.dk/teknik/dyrtekst.htm#Dyrehold

Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Fudge

Dato : 28-04-03 19:41

Hej Christina

Okay tusind tak for hjælpen. Det med at man skal henvende sig til kommunen
inden man bygger vidste jeg ikke.

Hilsen Susanne