ang. en artikkel fra illusteret videnskab
Fra : B&P

Dato : 25-04-03 08:51

Hej gruppe..

Ved ikke om det er her at jeg skal smide mit spørgsmål ,men her kommer det.

Vi har en dreng på lidt over 2 år ,som er tilbage i hele hans udvikling dvs.
over 1 år tilbage.
Han har kunne snakke ,men har intet sprog mere. Hans motorik er ad H til og
alt er galt.

Så hørte min kæreste den anden dag ,at der har stået i illustreret videnskab
,at hver 10. foster er tvilling ,men går til grunde meget tidligt og det
betyder at det fødte barn næsten altid ,er handicappet ,mongol osv.
Og nu har vi så tænkt på om det er det der ligger bag hans/vores problemer..

Det skulle stå i et blad fra 2002 ,men vi har det ikke og kan ikke læse det
hele på deres hjemmeside.

Nu vil jeg så spørge om der er en der ligger inde med den artikkel og ville
være så sød at tage en kopi og maile den til os ??

( ville gerne have den med til vores næste sygehus besøg i næste mdr. )

På forhånd tak

Bente , Odense

Fra : Rikke & Brian

Dato : 25-04-03 09:13

Hej Bente.

Hvis jeg var dig, ville jeg kontakte Illustreret Videnskab og fortælle, at
du gerne vil have artiklen. Det kan så godt være, at du kommer til at betale
for den, men det er vel også lige meget. Jeg ved, at man kan gøre det ved
andre magasiner, så hvorfor ikke også Illustreret Videnskab ?

Hilsen Rikke.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-04-03 12:15

På mit bibl noe@kkb.bib.dk kan man emaile hvad man vil have skaffet.og man
får email når det er til afhentning.
Tar du på biblioteket for at se årgamle numre af Ill Vid så møder du typisk
en stak forrevne eksemplarer hvor der er hevet sider ud eller de numre du
skal bruge er stjålet

Fra : Jacob Twisttmann Jør~

Dato : 25-04-03 09:25

B&P <bente76@tdcadsl.dk> wrote:

> Det skulle stå i et blad fra 2002 ,men vi har det ikke og kan ikke
> læse det hele på deres hjemmeside.

Tilsyneladende nr. 15, 2002.

http://www.illustreretvidenskab.dk/200215/iv200215.asp

Hvorfor går du ikke bare på biblioteket, låner bladet og/eller kopierer
artiklen?

Jacob

--
"I have always imagined that Paradise will be a kind of library" (Jorge
Luis Borges)

Fra : B&P

Dato : 25-04-03 09:53

Hejsa..

Der står at man kan købe bladet for 51,- ,så det dropper jeg.

Kunne godt være at jeg skulle hoppe ned på bibleren på mandag..

Bente

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 25-04-03 19:53

"B&P" <bente76@tdcadsl.dk> wrote in message news:3ea8e8ef$0$42587
> [...]
dvs.
> over 1 år tilbage.
> Han har kunne snakke ,men har intet sprog mere. Hans motorik er ad H til

Hej.

Jeg ved godt, at du ikke spurgte på årsagen til, hvorfor han har det sådan,
men det bekymrer mig, at jeres barn har kunnet snakke, men har mistet sit
sprog.
Det kan skyldes en så simpel ting som polypper, der kan tage lydene væk -
og når man ikke kan høre, kan man heller ikke lære nye ord - og mister som
regel dem, man har lært - i hvert fald når det sker i så ung en alder.
Om det også kan påvirke hans motorik, det tror jeg nu ikke, men en grundig
undersøgelse hos en børnelæge lyder som noget, I er nødt til at få gjort med
det samme. Bed din læge om at få en henvisning til en børnelæge.

Mvh.Bodil.

Fra : Bo Warming

Dato : 26-04-03 06:29

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
med
> det samme. Bed din læge om at få en henvisning til en børnelæge.

Mekaniske øre-indgreb har også gjort underværker vedr tale-problemer

Man må kunne konstatere selv om hørelse er nedsat - og så tale højere og
read-my-lips tydeligt til barnet

eller satse på noget andet end det ligegyldige sprog - kroppen kan meget
andet end det opreklamerede intellektuelle

Ting tar tid, og mange problemer løser sig selv, hvis man lægger dem på
hylden og fokuserer på hvad barnet syns er sjov