problemer med BENQ switch
Fra : Kasper Mikkelsen

Dato : 24-04-03 21:17

Jeg har anskaffet mig trådløs netværk af mærket benq til min bærbare,
hvilket fungere fint. Jeg har så en stofanet forbindelse der skal deles
mellem denne computer og en stationær. Derfor har jeg fået familie
opkobling, og så skulle man bare sætte en switch på. så har jeg købt en BENQ
5-port switch model sp0005, men denne kan jeg ikke få til at dele
forbindelsen.
Denne switch har ingen uplink port. Jeg har prøvet med en anden switch med
uplink port, som jeg lånte, og her virkede det fint. Nogen der ved hvordan
jeg kan få dette til at virke, eller skal jeg sende switchen retur og få den
byttet? Jeg har prøvet næsten alle kombinationer, og der er ikke noget i
vejen med kablerne.

Det var en lang smøre, og jeg håber hvis nogen er kommet igennem de kan
hjælpe.
På forhånd tak
KAsper Mikkelsen

Fra : Arne Keller

Dato : 24-04-03 21:28

On Thu, 24 Apr 2003 22:16:57 +0200, "Kasper Mikkelsen"
<kasper1@post1.tele.dk> wrote:

> [...]
>opkobling, og så skulle man bare sætte en switch på. så har jeg købt en BENQ
>5-port switch model sp0005, men denne kan jeg ikke få til at dele

Lyder helt OK.

> [...]
>byttet? Jeg har prøvet næsten alle kombinationer, og der er ikke noget i

Hvis en anden switch med uplink port virker, skal du bare have fat i
et krydset kabel, det er nemlig hvad en uplink port er, en krydset
port.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Kasper Mikkelsen

Dato : 24-04-03 21:50

"Arne Keller" <arne@kellernet.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> >
> Hvis en anden switch med uplink port virker, skal du bare have fat i
> et krydset kabel, det er nemlig hvad en uplink port er, en krydset

Jeg har prøvet med krydset kabel, men uden held. også ml. forskellige porte

Fra : Arne Keller

Dato : 24-04-03 21:59

On Thu, 24 Apr 2003 22:50:29 +0200, "Kasper Mikkelsen"
<kasper1@post1.tele.dk> wrote:

>"Arne Keller" <arne@kellernet.org> skrev i en meddelelse

snip

>Jeg har prøvet med krydset kabel, men uden held. også ml. forskellige porte

Så er den nok død.