Active Directory oplysninger
Fra : Søren

Dato : 25-04-03 12:19

Hej Alle

Jeg forsøger at indhente oplysninger fra active directory.

Jeg forsøger med koden: (kpieret fra ukendt-kilde)

<%
Dim ComputerObj
Set ComputerObj = GetObject("WinNT://DOMAIN/Machine")
Response.Write ComputerObj.Name
%>

Men modtager fejlen:
HTTP 500,100 - Intern fejl på serveren - ASP-fejl -
Internet Information Services

Jeg ønsker at vide hvem der er logget på pågældende pc.
Hvad er ASP-koden til dette? Er der bestemte forudsætnigner der
skal være opfyldt på ISS'en?

Mvh.
Søren

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-04-03 12:40

Søren skrev:

> Men modtager fejlen:
> HTTP 500,100 - Intern fejl på serveren - ASP-fejl -
> Internet Information Services

Det er en pseudofejl leveret af Internet Explorer. Se her hvordan
du får en udførlig fejlbeskrivelse:

<http://asp-faq.dk/article/?id=45>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Søren

Dato : 25-04-03 14:33

Tak for svaret, jeg har nu kodet en ny løsning men kan nu ikke får
det til at virke efter hensigten!

Jens Gyldenkærne Clausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-04-03 14:43

Søren skrev:

> Tak for svaret, jeg har nu kodet en ny løsning men kan nu ikke får
> det til at virke efter hensigten!

Læs venligst min signatur.

Hvis du vil have hjælp er det nok også en god ide at læse
<http://asp-faq.dk/article/?id=41>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Søren

Dato : 25-04-03 14:51

> Læs venligst min signatur.

Tak igen for svar. Det er taget til efterretning.

Det jeg ønsker er:
At finde hvilken bruger der er logget på systemet, via ActiveDirectory

Jeg anvender følgende kode: (fejlbeskrivelse anført nedenfor)

<%
sFullUser = trim(Request.ServerVariables ("LOGON_USER"))
iPos = InStr(sFullUser, "\")
sDomain = Left(sFullUser, iPos - 1)
sUser = Mid(sFullUser, iPos + 1)

set objUser = GetObject("WinNT://" & sDomain & "/" & sUser)
%>

Your account is <%=sFullUser%> and your name is <%=objUser.FullName%>
<%
   set objUser = nothing
%>

Jeg modtager dog følgende fejl, som jeg ikke forstår:

Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl (0x800A0005)
Procedurekaldet eller argumentet er ugyldigt: 'Left'
/test/source_examples/chapter01/GetUser.asp, line 4

Håber nogen kan hjælpe mig!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-04-03 15:04

Søren skrev:

> <%
> sFullUser = trim(Request.ServerVariables ("LOGON_USER"))

Prøv at skrive sFullUser ud - så kan du se hvad du arbejder med.

> iPos = InStr(sFullUser, "\")

Hvis nu sFullUser ikke indeholder et "\" - så bliver iPos = 0...

> sDomain = Left(sFullUser, iPos - 1)

.... og ovenstående linje bliver ugyldig fordi Left får et negativt argument
til positionen.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Søren

Dato : 25-04-03 15:27

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Prøv at skrive sFullUser ud - så kan du se hvad du arbejder med.

Jeg skriver SFullUser ud med koden:
Response.Write Response.Write sFullUser

Dette giver imidlertid intet resultat? Hvilket jeg ikke kan forsåt årsagen
til!!
Der er jo ikke fejl i koden? Hvad kan jeg gører forkert, er der nogle
forudsætninger i koden jeg ikke har opfyldt?

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 25-04-03 16:03

Søren wrote :

> [...]
> Der er jo ikke fejl i koden? Hvad kan jeg gører forkert, er der nogle
> forudsætninger i koden jeg ikke har opfyldt?

Hvordan logger brugerne ind ? Anonym adgang til IIS skal være slået _fra_
for at du kan hente LOGON_USER.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk - http://asp-faq.dk
Skriv venligst under det du svarer på og skær det overflødige væk.

Fra : Søren

Dato : 25-04-03 16:25

Jesper Stocholm skrev:

> Hvordan logger brugerne ind ? Anonym adgang til IIS skal være slået _fra_
> for at du kan hente LOGON_USER.

Nu har jeg slået Anonym adgang fra, hvilket betyder jeg nu får et resultat!
Altså variablen [sFullUser], er ikke længere tom, og koden virker efter
hensigten. Jeg siger mange tak for hjælpen!!!.

Fra : Søren

Dato : 25-04-03 16:31

Nu virker koden efter hensigten, hvilket er skønt! Men det er da ikke
hensigtsmæssigt at brugeren skal loggen på ISS'en hver gang! Findes der ikke
en måde hvopå jeg kan finde brugeren som er logget på systemet, men samtidige
bevare anonym adgang?

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 25-04-03 16:43

Søren wrote :

> Nu virker koden efter hensigten, hvilket er skønt! Men det er da ikke
> hensigtsmæssigt at brugeren skal loggen på ISS'en hver gang!

Hvordan skulle det så gøres ? Er det noget auto-login du er ude efter ?

> der ikke en måde hvopå jeg kan finde brugeren som er logget på
> systemet, men samtidige bevare anonym adgang?

Når du siger "systemet", mener du så noget intranet-agtigt, hvor du givet
en brugers login på et LAN/Netværk vil give adgang til forskellige
services ?

I dette tilfælde skal du være opmærksom på, at det kræver IE at gøre
sådan noget - i hvert fald, hvis det er et MS-netværk. Derudover skal du
sørge for, at din IIS har "integreret Windows-autentifikation" slået til,
så skulle det gerne blive transparent for brugerne.

Jeg vil dog tro, at du er bedre hjulpet i dk.edb.system.ms-windows.server
til de mere specifikke opsætningsmæssige detaljer.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-04-03 15:33

Søren skrev:

> Jeg skriver SFullUser ud med koden:
> Response.Write Response.Write sFullUser

Der er lige et Response.write for meget - men det er måske bare
her.

> Dette giver imidlertid intet resultat? Hvilket jeg ikke kan
> forsåt årsagen til!!

Det er måske fordi den server-variabel du requester ikke findes.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Søren

Dato : 25-04-03 15:47

Jens GyldenkærneClausen skrev:

> Der er lige et Response.write for meget - men det er måske bare
> her.

Ja, Ctrl+v fik lige én for meget!

> Det er måske fordi den server-variabel du requester ikke
findes.

Ja, det kan jeg ikke modsige dig! Men det giver jo ikke mening,
at den bruger som er logget på systemet ikke eksisterer?? Hvad er
det jeg mangler viden omkring for at få dette til at fungere??