Genoplivelse af partitioneret harddisk
Fra : Peter

Dato : 24-03-01 00:08

Jeg har bøvlet med en HD på 6 GB opdelt i tre lige store dele. Desværre er C
( windows instalationen defekt) BIOS finder HD men så kommer jeg ikke
længere. Når jeg booter får jeg svaret at der ikke er kontakt til HD. Jeg
har tidligere (af uransagelige veje9 været inde på de andre partitioner med
held. Jeg besluttede derfor at jeg ville formatere C drevet og genistallere
Windows, efte formatering kunne jeg ikke komme i kontakt med HD. Kan nogen
hjælpe. Det er mest vigtigt at redde de dokumenter m.m. på de to andre drev.
Harddisken er ikke det vigtigste, men mine informationer på D og F vil jeg
gerne redde. Jeg kan heller ikke få kontakt til HD når den sidder som
sekundær disk.
Please Help

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 24-03-01 17:35

Hej Peter

Lav dig en boot diskette med bl.a. fdisk.exe og Format.com
Fjern alle andre drev (HD+CD) fra maskinen.
Sæt HD'en som master og boot på disketten.
Hvis du kan komme i kontakt med HD'en med Fdisk er der håb.
Ellers find et passende sted at fælde en tåre

Hvis du ændre på partitions - ryger alle informationer på de førlæggende
partitions.
Forstået på den måde at har du 3 partitions C, D og E kan du slette E uden
at det påvirker C og D.
Men du kan ikke slette C uden at D og E tager skade.

Partition Magic er et program, der kan ændre på partitions, men her må andre
hjælpe dig da jeg ikke
kender programmet.

Pøj, pøj

Hilsen