Lidt sært problem...
Fra : Brian

Dato : 24-04-03 21:29

Hejsa

Jeg har fået et lidt spøjst problem med PC'en.

Jeg ville ominstallere min Windows XP installation igår, men det var ikke så
problem løst som det plejer.
Første hurdle kom da den skulle formatere harddisken. Mod de normal 2-3
minutter, tog det denne gang over 30 minutter at formatere en partition på
7.3GB, og jeg valgte den hurtigste formaterings måde i installations menuen!

Næste problem kom efter jeg havde installeret SP1, efter reboot, ville den
ikke starte op igen. Startskærmen med XP logoet nåede at komme, så et
hurtigt blå glimt (vil gå udfra at det er en fejlmeddelelse) og så rebootede
den ellers bare.

Jeg prøvede med en Win 2000 install. men det var det samme problem. Her
kunne jeg dog nå at se en fejlmeddelelse, hvor den siger "Inaccesible Boot
Device" eller deromkring og forbehold for stavefejl ;)

Så er det store spørgsmål så: Er min Harddisk ved at stå af ?
Det er en 80 Gb Seagate Barracuda IV. Den er kun 2 ½ måned gammel, fik den
tilbage fra Seagate efter en RMA sag på en anden disk.

Jeg har prøvet at bytte om på IDE portene på bundkortet, uden resultat, og
desuden kører drevene på den anden port (Et alm. CD-Rom og et DVD drev) uden
problemer..

Jeg har også kørt en Scandisk fra Windows, og den melder alt ok!

Jeg tør ikke rigtig installere SP1 igen, efter jeg endelig har fået den op
at køre...

Hilsen Brian

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 24-04-03 21:46

Brian wrote:
> [...]
> et hurtigt blå glimt (vil gå udfra at det er en
> fejlmeddelelse) og så rebootede den ellers bare.
> "Inaccesible Boot Device" eller deromkring...

Unmountable boot device?
http://support.gateway.com/support/techdocs/software/WINDOWS/158032510.shtml

> Så er det store spørgsmål så: Er min Harddisk ved at stå af ?

Test den med SeaTools:
http://www.seagate.com/support/seatools/index.html

> Jeg tør ikke rigtig installere SP1 igen, efter jeg endelig
> har fået den op at køre...

Lav et Gendannelsespunkt...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Brian

Dato : 25-04-03 14:51

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Unmountable boot device?
>http://support.gateway.com/support/techdocs/software/WINDOWS/158032510.shtm

Naa, det var Inaccesible der stod, men åbenbart samme symptomer...

> Test den med SeaTools:
> http://www.seagate.com/support/seatools/index.html

Det vil jeg lige prøve, men sidste gang min HDD brændte af, fandt samme
program ikke fejlen!

> Lav et Gendannelsespunkt...

Njooo.... jeg kan jo overhovedet ikke komme ind i Windows igen!

Hilsen Brian

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 25-04-03 15:40

Brian wrote:

> Njooo.... jeg kan jo overhovedet ikke komme ind i Windows igen!

Så et image da :)

Fra : Brian

Dato : 25-04-03 16:25

Hejsa

> Så et image da :)

Hehe, måske det var vejen frem :)

Nææ, jeg prøvede med Seatools, og den var rimelig hurtig til at melde en
fysisk fejl på disken :(

Det værste er at jeg fik disken tilbage fra RMA for kun 2 måneder siden....

Hilsen Brian