Bykort med afstande
Fra : Carina

Dato : 24-04-03 19:20

Hej

Findes der en side hvor man kan få et bykort af en by i Danmark. Og derefter
tegne en rute på kortet og få afstanden af ruten oplyst? Jeg har prøvet på
kraks, men det er svært at få noget helt nøjagtigt, da jeg ikke savner
afstande mellem 2 adresser.

VH
Carina

Fra : Annika Pedersen

Dato : 25-04-03 06:41

> [...]
> har prøvet på kraks, men det er svært at få noget helt nøjagtigt, da
> jeg ikke savner afstande mellem 2 adresser.

Kan desværre ikke finde det endnu, men selvom 2 timers søgning ikke har
givet mig det rette, så tror jeg at jeg ved hvilken du tænker på - jeg
fandt den engang via en af kommunerne på sjællands hjemmeside.
Søger videre lidt senere idag :\

(og ja, den var/er rigtig god, da det er ligefør man kan måle afstanden
mellem vinduerne i et hus ;))

Nøjagtigheden af det kender jeg ikke, men virker fino.

--
Annika Pedersen

Fra : Annika Pedersen

Dato : 25-04-03 08:16

er overbevist om at det er en service www.gis.dk har/havde, men de
hjemesider jeg har tjekket, har ikke den version som dengang. ævser.
Vil se om der skulle være helt i backup af foretrukne fra boligsøgningen

--
Annika Pedersen

Fra : Hanne Bak og Kurt E.~

Dato : 25-04-03 08:34

> [...]
> tegne en rute på kortet og få afstanden af ruten oplyst? Jeg har prøvet på
> kraks, men det er svært at få noget helt nøjagtigt, da jeg ikke savner

Geodætisk Institut laver en kortserie over danmark, det kan trækkes ind til
4 cm. kort hvilket er godt, der kan du tegne en rute, få længden i m. du kan
også markere en grund e.l. få det i m2 .
Det er fantastisk godt kort, det er på 5 cd, hvilket dækker hele danmark.
Man kan også trække byer ganske tæt på, men der er ikke gadenavne på, så man
skal vide hvor man er på kortet.

Hilsen Kurt
Odense

hbkh@galnet.dk

Fra : Bo Overgaard

Dato : 26-04-03 16:43

Hej Carina

Du kan evt. prøve www.planforsyningen.dk her er der kort over hele danmark
og mulighed for at måle afstande og arealer.

mvh

Bo Overgaard

Fra : Morten Schmidt

Dato : 26-04-03 19:36

Godt forsøgt, men det dur ikke.

Morten

Fra : Tina

Dato : 27-04-03 08:26

"Morten Schmidt" <redfish@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Godt forsøgt, men det dur ikke.
>
> Morten

Jeg har lige prøvet det, og det virker da framragende. Hvad kan du ikke
finde ud af, siden du synes, det ikke virker?

Tina