Crohn + forhøjet blodsukker
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-04-03 16:12

Jeg mener, at jeg har læst noget om problemer med forhøjet blodsukker i
forbindelse med Crohns sygdom, men jeg kan ikke huske, hvor jeg har læst
det, eller om det er Chrohn eller medicinen, der kan påvirke
blodsukkeret.

Nogen, der har tjek på den slags?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Bent Hjerne

Dato : 24-04-03 19:37

> [...]
> forbindelse med Crohns sygdom, men jeg kan ikke huske, hvor jeg har læst
> det, eller om det er Chrohn eller medicinen, der kan påvirke

Det du tænker på er nok at mange crohn-patienter får binyrebarkhormon
(prednisolon). Prednisolon er med til at øge insulinresistensen, således at
diabetikere vil få højere blodsukre. Det kan tilmed fremprovokere en
sekundær type 2 diabetes i høje doser.

Benno

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-04-03 20:09

Bent Hjerne wrote:

> Det du tænker på er nok at mange crohn-patienter får binyrebarkhormon
> (prednisolon). Prednisolon er med til at øge insulinresistensen, således at
> diabetikere vil få højere blodsukre.

Det er nok det, jeg har læst - øv! Min sukkersyge driller, og jeg troede
lige, det kunne forklares med Crohn. Men det kan det så åbenbart ikke,
for jeg får ikke medicin endnu (håber under alle omstændigheder, jeg
slipper for Prednisolon!).

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 24-04-03 21:45

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev

> [...]
> lige, det kunne forklares med Crohn. Men det kan det så åbenbart ikke,
> for jeg får ikke medicin endnu (håber under alle omstændigheder, jeg

Hehe. man har jo lov at håbe, Prednisolon er værd at undgå hvis det er
muligt, da bivirkningerne er mange og irreterende.
Du kunne jo spørge din læge, om ikke netop du, med en diabetes og Crohn,
måske var en af dem der skulle have et af de nyere biomedicinske midler, som
f.eks. Remicade?
Det koster da ikke noget at spørge

Mvh.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-04-03 23:48

Uffe Ravn wrote:

> Du kunne jo spørge din læge, om ikke netop du, med en diabetes og Crohn,
> måske var en af dem der skulle have et af de nyere biomedicinske midler, som
> f.eks. Remicade?

Det kender jeg ikke, hvilke fordele er det ved det og/eller de andre
biomedicinske midler?

--
Mvh. Kim Ludvigsen