RAM til bærbar Dell Latitude D600 (helt ny~
Fra : Flemming Joensson

Dato : 24-04-03 16:58

Skal man have specielle RAM til denne laptop, eller vil jeg bare kunne købe
nogle DDR266 RAM der passer i bærbare og så burde det virke?

Dell vil have en meget høj pris for RAM til deres bærbare efter min mening
og hvis jeg bare kan købe en Kingston stang og montere den er det meget
billigere.

Jeg har tidligere haft en Dell Inspiron 7500 og der købte jeg 2 stænger
Kingston ValueRAM og satte dem i og det kørte perfekt. Så hvis jeg kan gøre
det samme med Latitude D600 vil jeg da gøre det.

Har i nogen idé om det kan lade sig gøre med de nedenstående moduler:
Kingston 256MB ValueRAM 200pins / 64bit(72bit) / 7.5ns / 3. Parts 324
kr.

Antal pins og hastighed passer fint nok, men det er jo ikke nogen garanti
for at de vil virke. Så hvis i ved noget om dette vil jeg meget gerne høre
det.

Mvh. og på forhånd tak
Flemming

Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 25-04-03 09:21

Garantier kan jeg heller ikke give, men supplere med at det virker fint med
Kingsten ValueRam på Inspiron 4150 - så det gør det ganske sikkert også på
Latituden. Jeg ville ikke tøve.

Mvh,
/Kasper

Fra : Ulrich Sørensen

Dato : 25-04-03 15:51

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for at de vil virke. Så hvis i ved noget om dette vil jeg meget gerne høre

Det er ikke sikkert det virker med Kingston ValueRAM, men prøv i stedet
www.crucial.com Det virker med garanti.

Mvh. Ulrich

Fra : Flemming Joensson

Dato : 26-04-03 09:43

[posted and mailed]

"Ulrich Sørensen" <ulrich.sorensenANTISPAM@mailme.dk> wrote in

> Det er ikke sikkert det virker med Kingston ValueRAM, men prøv i
> stedet www.crucial.com Det virker med garanti.

Tak skal du have Ulrich.
Har du selv prøvet med et Crucial modul i en Dell Latitude D600, eller har
du prøvet i en anden bærbar Dell Latitude?

Jeg har tjekket Crucials side, og umiddelbart er specs for deres 256MB
modul og Kingston ValueRAM fuldstændig ens. Crucial modulet bliver dog
næsten 100 kr dyrere end Kingston modulet (1 stk. 256MB modul jeg har
sammenlignet pris på, inklusive porto).

Så jeg tror i første omgang jeg prøver Kingston, (Dell bruger jo Kingston
som deres RAM leverandør(*) - så umiddelbart kan jeg ikke se hvorfor de
ikke skulle virke når specs er ens). Hvis det ikke virker, så returnerer
jeg det under min returret i forbindelse med onlinekøb og køber Crucial i
stedet.

(*) De RAM Kingston laver til Dell har dog navne der passer med forskellige
modeller fra Dell. F.eks. så hedder den RAM der passer i Latitude D600 (som
er den samme som der bruges i Inspiron 8200) INSP8200 som en del af
modelnummeret fra Kingstons side. ValueRAM har ikke disse modelbetegnelser,
men jeg har før haft success med Kingston ValueRAM i en Dell Inspiron 7500,
så jeg vil lige prøve om ikke det også lykkedes mig at få dem til ca. halv
pris, i forhold til prisen på de moduler der har modelbetegnelser fra Dell,
endnu en gang.

Mvh.
Flemming

Fra : Ulrich Sørensen

Dato : 26-04-03 14:15

> [...]
> så jeg vil lige prøve om ikke det også lykkedes mig at få dem til ca. halv
> pris, i forhold til prisen på de moduler der har modelbetegnelser fra

Se svar på mail
Mvh. Ulrich