Mærkeligt problem?
Fra : Lasse Kjærsgaard

Dato : 24-04-03 14:45

Hejsa

Jeg har fået den dejlige opgave at løse et mærkeligt problem. Min kammerats
computer nægter længere at starte XP op, den kommer med en blå skærm
(0x0000008e). Det betyder ifølge Microsoft at det er et ramproblem. Så
derfor prøvede jeg at skifte til noget andet ram som jeg er sikker på
virker. Men det hjalp ikke noget. Så prøvede jeg at skifte hans cpu, og
vupti så var problemet væk. Hmm, tænkte jeg, hvorfor skulle den være gået i
smadder? Så jeg prøvede at sætte den i min maskine (næsten identisk til
hans, samme bundkort) og her virkerde cpu´en uden problemer.

Så mit spørgsmål er nu: Er det XP der er fucked up eller er der noget jeg
har overset? Jeg kan bare ikke lige regne ud hvorfor den så virker med en
anden CPU, for cpu´en fejler jo ikke noget. Jeg har haft alle dele ude af
computeren uden nogen forskel.

MVH
Lasse Kjærsgaard

Hans maskine:

AMD XP 2000+
Asus A7V133-c
256 MB pc133 Apacher ram
Geforce 2 mx400 64 mb
Seagate Barracuda 40 gb hdd
Creative pci 128 lydkort
Modem
DLink 10/100 mbit/s netkort
Cdromdrev
Brænder

Fra : Flemming Joensson

Dato : 24-04-03 15:58

"Lasse Kjærsgaard" <lassekj@get2net.dk> wrote in

> [...]
> hvorfor skulle den være gået i smadder? Så jeg prøvede at sætte den i
> min maskine (næsten identisk til hans, samme bundkort) og her virkerde

Hvis de to maskiner har ens bundkort men den er ustabil på hans og stabil
på det andet board. Så tjek om de bruger samme BIOS. Hvis ikke de gør, så
opdater hans bios. Det er jo et ældre board han har, mens det er en ret ny
CPU. Ellers kan det jo være diverse spændende hardwarekonflikter.

Har han monteret noget i maskinen for nylig der kan skabe en konflikt?
Der er selvfølglig også den mulighed at hans XP simpelthen er blevet
fucked, har i prøvet at redde installationen, eller kommer fejlen også når
i booter på XP cd'en?

Mvh.
Flemming

Fra : Leony

Dato : 24-04-03 16:00

"Lasse Kjærsgaard" <lassekj@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kammerats computer nægter længere at starte XP op, den kommer med en
> blå skærm (0x0000008e). Det betyder ifølge Microsoft at det er et

Jeg plejer at bruge:
http://www.aumha.org/kbestop.htm
Den nævner 0x0000008E: KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED.

Oftest er det driverproblemer.

Du skriver at du har haft cpu i dit board. Bruger i den samme BIOS?
(den side jeg linker til nævner at en BIOS opadatering, måske kan kurere
fejlen).

Har I prøvet at geninstallere Windows, bare for at udlukke at den kan
være skyld i problemerne?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/